2022. február 14. | 10:31

A 2023-ban piacra kerülő áruszállítót extrém hideg és meleg körülmények között is alapos nyúzópróbának vetik alá.

A Mercedes komolyan veszi az új eSprinter EV furgon téli állóképességi tesztelését. Pusztán azért, mert ez egy elektromos meghajtású jármű, még nem jelenti azt, hogy különleges bánásmódban részesülne. Vagyis pontosan ugyanazt a nyúzópróbát kell kiállnia, mint bármelyik Mercedes modellnek. Az új eSprinter várhatóan 2023 második felében kerül majd piacra, addig azonban extrém hideg és extrém meleg körülmények között is bizonyítania kell képességeit.

A német gyártó jelenleg a svédországi Arjeplogban, az Északi-sarkkör közelében teszteli az eSprintert, mínusz 30 fokos hőmérsékleten. Ha az elektromos áruszállító képes helytállni ilyen körülmények között, az azt jelenti, hogy egy átlagos tél jelenette kihívás sem fog problémát okozni neki.

Mercedes-Benz eSprinter elektromos kisteherautó
Fotó: Mercedes

A Mercedes elmondta, az Arjeplogban található tesztpályán a járműveket különféle erőpróbáknak vetik alá, amelyek során megvizsgálják, milyen hatással van a mínusz 30 fokos hideg az autó kezelhetőségére, az ergonómiára, a hőkezelésre és az utastér kényelmére.

A tesztelés során az új elektromos kisteherautó minden egyes alkatrészét átvizsgálják, potenciális hibaforrások után kutatva. A hajtáselemek, a fűtési rendszerek, a szoftverek és az interfészek alacsony hőtűrő képességét speciálisan felépített hidegkamrákban vizsgálják, ahol a járműveket lehűtik a tesztvezetések előtt. Emellett a töltési viselkedést és a töltéskezelést is pontosan megvizsgálják és optimalizálják.

A hírek szerint az eSprinter három különböző méretű akkumulátorcsomaggal és több különféle karosszéria-típussal lesz elérhető, mindegyiket alávetik majd ennek a szigorú tesztelési procedúrának. A Mercedes-Benz eSprinter gyártása a dél-karolinai Charlestonban kezdődik, majd később a németországi Düsseldorfban és Ludwigsfeldében található üzemekben is készülni fognak elektromos furgonok.