2022. február 08. | 15:23

10 millió forint alatt ne is számíts új Honda HR-V-re.

Nagy esélyesként áll rajthoz az új Honda HR-V a B-SUV szegmensben – legalább is a közel egy órás menetpróba ezt bizonyította be számomra. Formailag nehéz maradandót alkotni manapság anélkül, hogy ne nevetség tárgya legyen az új modell, így a Hondánál is biztosra mentek dizájn terén.

A harmadik generációs Honda HR-V hossza nem nőtt az elődmodellhez képest, a tető viszont alacsonyabb lett, de a magas üléspozíció ellenére egyáltalán nem érződik szűkösnek az utastér, sőt, hátul egész fejedelmi térkínálat fogad. A hibrid hajtás akkumulátora a csomagtér alá került, az üzemanyagtankot pedig az első ülések alá helyezték, így egy enyhe magaslaton ülnek az első utasok,  sarkukat az ülés alá becsúsztatni nem tudják, sőt a jobb egy magasságának állítása a csúcsmodellben sem elérhető – 185 centis énemnek ez kissé diszkomfortossá tette az anyóson utazást.

honda hrv ehv

Cserébe a hátsó sor ülőlapját fel tudjuk hajtani, a háttámlákat ledöntve pedig síkpadlós, 1290 literes csomagtér tárul elénk, ami alapból 320 literes. A beltér hangulata, az összeszereltség első alkalmmal meggyőző volt, külön öröm volt számomra a frissített infotainment, ami azonnal vette a lapot és grafikai megoldásai is sokat fejlődtek.

honda hrv ehv

A Honda Jazzből már ismert hibrid hajtásláncát kapta meg a HR-V, azonban teljesítményben többet mutat. A 48 cellás akkucsomag 60 cellásra bővült, erősebb lett a villanymotor, aminek 131 lóerős a teljesítménye a gyártó szerint, a forgalmiban azonban az 1,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor 107 lóerő teljesítményét fogjuk találni.

A Toyota hibrid rendszeréhez képest, ahol a benzinmotor van a középpontan, itt a villanymotoré a főszerep, többnyire ez hajt, hibrid üzemben a benzinmotor áramot termel és magasabb sebességnél váltja le a villanymotort.

honda hrv ehv

ECO, Normal és Sport módok közül tud a sofőr válogatni, ilyenkor a gázpedál reakciója javul, de például EV-módot nem tudunk külön kapcsolni. Alapvetően tehát olyan, mintha egy villanyautót vezetnénk, észrevétlenül csatlakozik be a benzinmotor ha kell, ilyenkor 5 liter környékén fogyaszt, de tojáshéjjal a lábunk alatt akár ez alá is mehetünk. A merevebb karosszériához elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóművet csatlakoztattak és Hondákra jellemző módon inkább a feszes hangolás érezhető, azonban szépen simítja ki az úthibákat.

honda hrv ehv

Elegance felszereltségi szinttel 10,4 milliótó indul a HR-V, az Advance 11,4, míg az Advance Style 12,3-tól kapható. Utóbbit vezettük a menetpróbán, így ebben már megtalálható volt többek között a manuálisan állítható magasságú vezetőülés, narancsos színű utastéri panelek, fűthető kormánykerék, 6 hangszóró és mélynyomó, kéttónusú fényezés, étzónás klímaberendezés, motoros mozgatású csomagtérajtó, LED-es kanyarkövető fényszórók, LED-es első ködlámpák, tetősín, 2 db USB-csatlakozó hátul és vezeték nélküli töltés – ezekkel megpakolva már 12,9 millióig kúszott fel az ára.