2022. január 10. | 10:09

A chiphiány alaposan beleszólt a versenyfutásba.

A BMW 2021-ben 2,2 millió járművet adott el a világon, így 2015 óta először sikerült megelőznie a Mercedes globális eladásait. Utóbbi 2,05 millió személygépkocsit értékesített a tavalyi esztendőben.

BMW M6

A Mercedes személyautóinak értékesítése 5 százalékkal esett vissza az elmúlt esztendőben, közölte a német prémium autógyártó anyavállalata, a Daimler. A negyedik negyedévben 25 százalékkal zuhant a volumen, ami a félvezetőhiánnyal és az ellátási láncok akadozásával volt magyarázható, vagyis kevesebb autót tudtak gyártani és leszállítani a tervezettnél.

A stuttgartiak legalább annak örülhettek, hogy a villanyosított modelljeik iránt megnőtt az érdeklődés és a kereslet. A plug-in hibridek és a teljesen elektromos járművek értékesítése 69 százalékkal nőtt egy év alatt a Mercedesnél, a 227 458 eladott jármű új rekordnak számít ebben a kategóriában. A teljesen elektromos EQ igen kapósnak bizonyult, abból 48 936 példányt vittek el a vásárlók. A Mercedes azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy az EQS esetében 16 370 megrendelést kaptak, az elektromos luxusszedán kiskereskedelmi értékesítése decemberben kezdődött.

Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQS (Fotó: Daimler)

A Mercedes értékesítési számai nem tartalmazzák a Smart márkát és a könnyű haszongépjárműveket. A BMW összesített adatai szintén csak a névadó márkára vonatkoznak, ebbe a cégcsoporthoz tartozó MINI és Rolls-Royce eladási statisztikái nem számítanak bele.

Az autógyártókat 2022-ben is érzékenyen érinti a chiphiány, emiatt a kiszállítások szinte minden piacon csúszni fognak. Régiók szerint a Mercedes eladásai Európában 11 százalékkal, Ázsiában 1,6 százalékkal, Kínában pedig 2 százalékkal csökkentek. Az USA-ban ugyanakkor némi javulás volt tapasztalható (0,4 százalékos emelkedésről beszélt a vállalat).