2020. november 02. | 10:09

A villámgyors vágtára a közeljövőben kerül sor.

Az egész világsajtót bejárta a hír, miszerint az SSC Tuatara megdöntötte a leggyorsabb közúti sportautó sebességrekordját. Páran megkérdőjelezték a rekorddöntést, ezért a washingtoni székhelyű autógyártó úgy döntött, hogy másodszor is nekiugrik a kihívásnak a modellel.

Mindez azt jelenti, hogy az első kísérlet megy a kukába, az biztosan nem fog belekerülni a Guiness Rekordok Könyvébe. Az SSC azt állította, hogy a hiperverdája 532,7 kilométer/órás sebességet ért el Nevadában (a mindkét irányban mért futások átlaga 508,7 km/óra lett).

A Tuatara futásáról egy belső kamerás felvétel is készült, amit sokan kiveséztek, majd többen is arra a következtetésre jutottak, hogy az SSC állításával szemben a Tuatara maximális sebessége nem haladta meg a 450 kilométer/órát. A szkeptikusok állítják, hogy a környezetnek jobban el kellett volna mosódnia ilyen tempónál, ahogy az mondjuk a Koenigsegg Agera RS esetében történt, amely ugyanazon a lezárt szakaszon repesztett elképesztő sebességgel, mint a Tuatara.

A GPS-adatokat kielemző Dewetron nevű cég azt kommunikálta, hogy az SSC nem fals adatokra hivatkozva örömködött, a Tuatara tényleg annyival ment, mint amennyit mondtak. A kétkedőket viszont nem sikerült meggyőzni, ezért az amerikai autógyártó elhatározta, hogy újra nekiugrik a nem mindennapi kihívásnak a modellel.

„Bármit is teszünk, az első rekorddöntési kísérlettel kapcsolatban mindig lesznek kételyek az emberek fejében. Ezért úgy döntöttünk, hogy újra belevágunk a dologba, de most úgy kell cselekednünk, hogy tagadhatatlan és megcáfolhatatlan adatokkal tudjunk előállni a kísérlet után. Ezért a közeljövőben esedékes vágta előtt több GPS-készüléket is elhelyezünk a kocsiban, a készülékeket biztosító cégek emberei pedig minden menetet részletesen kiveséznek majd.” – állította az SSC főnöke, Jerod Shelby.

A Tuatarát egy két turbófeltöltővel szerelt, 5,9 literes, V8-as motor repíti előre, mely 1369 lóerőt produkál, de E85-ös üzemanyaggal 1774 lóerő átadására is képes az erőforrás. A modellből a hírek szerint mindössze 100 darab készül, a legdrágább változat 1,9 millió dollárt (mai aktuális árfolyammal számítva 589 millió forintot) kóstálhat.