2020. augusztus 07. | 17:02

A külső és belső megjelenés alapjaiban változatlan, a változásokat a motortérben érdemes keresni.

Fontos a Kiának is, hogy bebiztosítsák helyüket a kis szabadidő-autók piacán, így a Stonic is ráncfelvarráson esett át: új LED-es fényszórókat, két új külső színt kapott és már sárga tetővel is kérhető, valamint egy 16 colos könnyűfém felni is bekerült a kínálatba. Az utastérben a 8.0 colos középkonzoli érintőképernyő mellett fontos újdonság a műszerpanel nagyfelbontású, 4.2 colos központi kijelzője. Az átdolgozott érintőképernyőn található rendszer már két mobileszköz kezelésére is képes, az UVO Connect telematikai és fedélzeti funkciók egész sorát kínálja, a közlekedési információktól az időjárás előrejelzésen át a fontos helyekig, továbbá az üzemanyagárak és a közeli parkolási lehetőségek szintén elérhetők.

A motorkínálatban megjelenik a márka 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós háromhengeres motorja, ami immáron egy 48V-os elektromos segédhajtással dolgozik együtt. A rendszer a motorfék-energiákat saját 48V-os akkujába gyűjti, és a hagyományos fogyasztókat is ellátó szíjhajtású generátort gyorsításkor motorként dolgoztatva segíti a benzinmotor munkáját.

A lágy hibrid a hajtáslánc 100 és 120 lóerős motorváltozattal egyaránt elérhető, sőt az intelligens kézi váltóval is megrendelhető: az IMT váltó meghagyja a kézi kapcsolás szabadságát, a kuplungműködtetése teljesen mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektronikus. Használatával a benzinmotor korábban leállítható, mint a hagyományos start-stop rendszerekkel. Ez és a 7 fokozatú duplakuplungos váltó is képes a “vitorlázó” üzemmódra akár 125 km/h-ás sebességig, a motor azonnal újraindul, amint a vezető hozzáér bármelyik pedálhoz.

A lágy hibrid modellek mellett a nem hibrid hajtásláncú Smartstream benzinesek is megújultak: 100 LE-s 1,0 literes T-GDi és a szívó 1,2 literes négyhengeres felfrissített változatok érkeztek kettős szívócső-befecskendezéssel (84 LE). A 100 LE-s 1,0 literes T-GDi erőforráshoz kapcsolt ötfokozatú kézi váltót hatsebességes váltotta le, és a hétfokozatú robotizált 7DCT is elérhető hozzá.

A felfrissített Stonic 2020 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra 7 éves, 150 000 kilométeres garanciával.