2022. augusztus 09. | 17:03

A Volkswagen legerősebb villanyautóját teszteltük.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Volkswagen ID.5 GTX 2022
Előnyök
tisztes hatótáv
tágas belső
jó fogyasztás
Hátrányok
magas ár
nem éppen minőségi anyaghasználat

Az Audi e-tron, a Q4 és a Skoda Enyaq modellek a klasszikus városi terepjáró formában vagy akár kupésított kivitelben is elérhetők. Személy szerint sosem fogom megérteni, mi értelme van egy többnyire kihasználatlan, magasabb fogyasztást eredményező karosszériát kupésítani, de biztos bennem van a hiba, hiszen az SUV-k eladásai szárnyalnak, az ügyfeleknek pedig további személyre szabhatósági lehetőséget biztosítanak a lecsapott farú krumplikkal. Most az ID.4 kupésított kivitelét, az ID.5-öt próbáltuk.

vw id5 teszt alapjárat

A MEB-padlólemez változatlan, ahogyan az autó frontrésze is a LED-Mátrix fényszórókkal, a változást oldal- és farnézetben érdemes keresni. A csomagtér spoilere lejjebb került az ID.4-hez képest, tökéletesen zavarva a kilátást a belső visszapillantó tükörben, ráadásul a tolatókamera nem alapfelszereltség az ID.5-ben.

vw id5 teszt alapjárat

A légellenállási együttható javult a lecsapott tető miatt, viszont a hátsó fejtér ebből kifolyólag megcsappant. Lábtér tekintetében azonban továbbra is roppant tágas a kocsi, akár hárman is kényelmesen elférnek hátul. A csomagtér hat literrel nagyobb, mint az ID.4-esé, alaphelyzetben 549 litert ad – bár ebbe a padló alatti és az az alatti rekeszt is beleszámolták. A hátsó ülések támláját ledöntve 1561 litert kaphatunk.

vw id5 teszt alapjárat

Az anyaghasználattól többet várnék egy 26 milliós autótól, bár manapság megszokhattuk, hogy a gyártók itt spórolnak a drága elektromos technikát ellensúlyozva. Az infotainment lassan áll fel, de használata már gördülékenyebb, vannak reszponzív nyomógombok a kormányon, de a klíma menüjét továbbra is az érintőképernyőn kell keresni.

vw id5 teszt alapjárat

A GTX változat két villanymotort kap, elöl 109, hátul 204 lóerős teljesítménnyel. 30 másodpercen keresztül képes a 299 lóerő és 460 Nm-es maximális nyomaték leadására, így hiába a 2,2 tonnás önsúly, tisztességes gyorsulásra képes: 6,3 másodperc alatt van százon, a végsebessége 180 km/h. Az áthangolt, 12 milliméterrel alacsonyabb adaptív futóművel és kormánnyal valamivel kezesebb, jobban támogatja a játékot, mint egy mezei ID.4, méreteit azonban nem tudja a végtelenségig palástolni. A fogyasztás 16-17 kWh környékén is tartható tojáshéjjal a menetpedál alatt, autópályán 23-25 kWh-tal érdemes számolni.

vw id5 teszt alapjárat

Az ID.4-gyel ellentétben, az ID.5-höz itthon kapható a nagyobb, 77 kWh-s akkucsomag, amivel a WLTP szerint akár 510 kilométer megtételére is képes egy feltöltéssel, a valóság azonban a 400 kilométerhez van közelebb. A töltés váltóárammal 11 kW-tal történhet, DC-ről 135 kW-ra is képes lehet, ilyenkor 30-35 perc elég lehet a teljes töltöttség eléréséhez.

A cikk írásakor a Pro változatot 534 kilométeres hatótávval, 204 lóerővel 22 700 000 forinttól lehet megvásárolni, a csúcs GTX változat 26 135 000 forintos listaáron érhető el.

A VW ID.4 tesztvideónkat itt találod:

Volkswagen ID.5 GTX (2022)

  • Max. teljesítmény: 299 LE
  • Max. forgatónyomaték: 460 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4599/1852/1607 mm
  • Tengelytáv: 2771 mm
  • Saját tömeg: 2262 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 17,2 kWh/ 100 km
  • Tesztfogyasztás: 18 kWh /100 km
  • WLTP hatótáv: 510 km
  • CO2 kibocsátás: 0 g/km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 6,3 s