2019. április 12. | 16:03

Az új Audi S6 szedán és kombi, valamint az S7 sportkupé egyaránt elektromos kompresszorral és egy kiegészítő hibrid rendszerrel érkezik

Olyan történik, ami még nem volt, ráadásul az autós világ mai trendjeivel élesen szembe megy. Az Audin ugyanis úgy fest, nem fog a dízelbotrány, sőt, két olyan típust dob piacra V6 turbódízel motorral, ami eddig elképzelhetetlen volt.

Nem tartom magam előítéletes embernek, sőt, rajongok a technikai újításokért, de valahogy az Audi S széria csúcsának ilyen átalakítását nem nagyon tudom értelmezni. Nyilván minden széria kicsit jobb és többet ad az előzőnél, így az újonnan bemutatott dízelek sem maradnak majd szégyenben, de szerintem a sorozat lelke pont a családias kasztniba rejtett szupersportkocsi volt. Ez persze legjobban az S6 kombinál érvényesült.

Az új széria V8-as benzinmotorról V6-os dízelre cseréje nagy változást hoz. A közzétett technikai adatok alapján az új turbódízel motor 349 lóerőt tud, ami nagyjából 100 lóerővel kevesebb mint a széria előző benzines változata. Ugyanakkor a villanyos teljesítményfokozóval, azaz elektromos kompresszorral megbolondított erőforrás közel 700 Nm nyomatékot szabadít a hajtásláncra már 2500-as fordulatszámtól. A rugalmassággal és a vonóerővel nem lesz gond, ha a helyzet úgy hozza akár lerohadt BKV buszokat is lehet velük huzigálni.

Ugyanezt az elektromos kompresszort használják a V8-as dízellel hajtott SQ7-ben is és azzal nem lehet vitatkozni, hogy a technika nagyon hatásosan optimalizálja a teljesítménygörbét. Mivel a turbó működési elve miatt némi késlekedéssel képes belepumpálni a kívánt mennyiségű oxigént az égéstérbe, az elvesztegetett időben az elektromos kompresszor veszi át a feladatot. A villamos feltöltő már 1560/perc motorfordulatszámnál képes 70 ezeres percenkénti fordulatszámmal préselni a levegőt a motorba. A kompresszor rendkívül gyors 250 milliszekundumos reakció ideje révén gyakorlatilag állandóan többszáz newtonméter nyomaték áll a sofőr rendelkezésére.

Az, hogy ennek az iszonyatos forgatónyomatéknak milyen hatása lehet az autó menetdinamikájára, remekül szemlélteti a gyár által megadott 5 másodperces 0-100 km/h sprint az Audi S6 szedán esetén, aminél az S6 kombi és az S7 egy tizeddel tud rosszabbat. Végül is a menetteljesítménye sem sokkal rosszabb, mint az elődöknek.

Mivel a károsanyagkibocsátási normák egyre szigorodó szintjének betartása alól egy ilyen teljesítmény orientált széria sem kivétel, nem véletlen a hibrid hajtásrendszer kiegészítés. Ráadásul egy olyan vállalat érdekeltségébe tartozó gázolajjal hajtott csúcs szériája ez, ami a dízelbotrány központi szereplője. A hibrid dízel erőforrás tekintés teljesítménye mellett 164 g/km-es értékre csökkentették CO2 kibocsátási értéket.

Az biztosabb úttartás érdekében S6 és S7 modell is adaptív lengéscsillapítókkal szerelt, 20 mm-rel alacsonyabbra helyezett alvázzal kerül az utakra. Természetesen szériafelszereltség a quattro hajtás, valamint választható a négykerék kormányzás az autóhoz.