2019. február 07. | 16:46

A Hankook Tire mindig is élen járt az abroncsok fejlesztésében, most ismét mutat valami újat

A koreai gumigyártó mindig nagy hangsúlyt fektet a kutatás-fejlesztésre, számos versenyszériának alkottak olyan abroncsot, amely a nagy igénybevételnek az útviszonyoknak és az időjárás viszontagságainak is megfelnek. Ezen felül utcai abroncsainak megalkotásakor is igyekezett  diktálni a trendet, nem pedig másokat követni.

A 2013-ban indított „The Next Driving Lab” project célja, hogy a mérnöki, illetve design elképzeléseknek ne legyen semmilyen korlátja. Olyan megoldások kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket jelenleg még csak tudományos-fantasztikus filmekben láthatsz. Mi van akkor, ha a gyártó a közlekedés jövőjét már 2019-ben elhozza neked?

Képzeld el, hogy az abroncsok a jövőben az útviszonyoknak megfelelően változtatják formájukat, és mindig a legoptimálisabb menettulajdonságot helyezik előtérbe. Teljesen mindegy, hogy tél van, vagy éppen nyár, hogy autópályán közlekednél vagy sziklás terepen, mert elég egyetlen abroncsszett az összes létező időjárási körülmény és domborzati felszín leküzdésére.

A Hankook szakemberei a Szöuli Nemzeti Egyetem Mechanikai és Repülésmérnöki Tanszékén található Biorobotikai Laboratóriummal együttműködve nemcsak álmodoztak róla, hanem meg is valósították az elképzelést, ami a gumiabroncsok egyik legalapvetőbb tulajdonságát gondolja újra, vagyis a formáját.

A „TRANSFORMING TIRE” (alakváltó abroncs) előtt, a kezdetek óta gumiabroncsot az alapvető paraméterei határozták meg, úgy, mint a mintázat, a futószélesség, az oldalfal magasság és ezek felületi arányai, ezeket alakították úgy, hogy azok optimálisan viselkedjenek az adott időjárási körülmények között a megfelelő menetteljesítményt leadva, de mindig kör alakban gondolkodtak a gyártók.

A Hankook és a Biorobotikai Laboratórium tervezői most változtatható átmérőjű abronccsal rukkoltak elő és intettek búcsút a hagyományos formának, jócskán kibővítve az abroncs funkcionalitását és alkalmazhatóságát.

A negyedszerre megszervezett „The Next Driving Lab” eredményét 2019 januárjában láthatta először a közönség, ekkor vált valósággá a legfrissebb abroncsfejlesztés eredménye.

Az egyedülálló alakváltó abroncs olyan futurisztikus megoldásokat követ sorban, mint az első „The Next Driving Lab” keretei között 2013-ban bemutatott digitális kreatív autó (Digital Creative Car), a 2014-es, agyhullámokkal kormányozható abroncs és a 2015-ben leleplezett, 360 fokos forgásra képes, beépített giroszkóppal rendelkező „golyó” abroncs.

Ezek a kísérleti fejlesztések és az azokból levonható mérnöki és formatervezési tanulságok is garantálják, hogy a Hankook világszerte magas teljesítményű, prémium abroncsokkal tudja kiszolgálni a járműtulajdonosokat, egyben a jövő mobilitását és közlekedésbiztonságát.