2018. december 18. | 10:49

A Detroiti Autószalonon lehull a lepel az Infiniti legelső SUV-koncepcióautójáról, ami teljesen elektromos lesz

30. születésnapját fogja ünnepelni az Infiniti 2019 januárjában, amit egy teljesen elektromos SUV bemutatásával fog megünnepelni a Detroiti Autószalonon. A helyszín már csak azért is fontos a vállalat számára, mert anno 1989-ben itt mutatkozott be nemzetközi színtéren az Infiniti legelső modellje, a Q45.

A bemutatásra kerülő SUV-tanulmányautón látható vonalvezetést lehet várni a márka későbbi modelljein. Az Infiniti ugyanis arra készül, hogy az elérhető összes modelljét villanymotorokkal szerelteti fel. Vegyesen elérhetőek lesznek a tisztán elektromos, valamint kis méretű hatótávnövelő benzines motorokkal ellátott verziók. Az Infiniti jelenleg is fejleszti a későbbi elektromos modelljeihez használható platformját, így a modellpaletta villamosítása 2021-től indul majd meg.

A 2017-es Detroiti Autószalonra az Infiniti a Q Inspiration tanulmányautóval állt elő, ami előrevetítette azt, hogy közelgő autóikat miként képzelik majd el. Rövidebb motorteret és nagyobb utasteret eredményez a jóval kisebb elektromos motorok használata, rengeteg helyet lehet velük spórolni. A beltér megtervezésekor már elsődleges szempont volt az önvezető autózáshoz való berendezkedés.

Alfonso Albaisa, a Nissan globális tervezési alelnöke azt nyilatkozta, az elektromos motorok használata új távlatokat nyit meg az autó terének kihasználására. A tanulmányautó egy érdekes mixe a minimalista és tech-stílusnak, amit a japán kultúra inspirált. A Q Inspiration tanulmányautó mellett ugyanez fedezhető fel a Pebble Beach-en bemutatott Prototype 10 tanulmányautón is.

„A tanulmányautó, amit Detroitban fogunk bemutatni egy új éra kezdetét jelenti az Infinitinél és egy képet arról, milyen irányba is képzeljük el a márkát.” – mondta Kharim Habib, az Infiniti ügyvezető dizájn igazgatója.

Attól nem kell félned, hogy egyből leállítanák a hagyományos robbanómotors fejlesztéseiket, jelenleg is dolgoznak a VC-Turbo változó nyomású turbóval ellátott 2.0 literes motorján. A tesztek alapján egy V6-os motor teljesítményét hozza majd ki 4 hengerből, ami 268 lóerő 390 Nm-es nyomaték mellet, miközben egy dízelmotornak megfelelő fogyasztással fog bírni.Ez utóbbi már csak a károsanyag-kibocsájtás miatt se mindegy.

A motort nagy valószínűséggel a QX50 sportos változata kapja majd.