Beindították a gyárban az egyik Jesko prototípust, hát nincs rossz hangja...
Egy ideje a Koenigsegg hallgatott a Jeskóról, amely az Agera RS-t váltja a palettában. Az Instagramon megjelenő rövid klip talán pótolja a kimaradt időt. Ezen egy prototípus váza látható a vállalat épületében, miközben a mérnökök a hiperkocsin ügyködnek.
Az alább csatolt videó első kézből ad lehetőséget a kulisszák mögé látni, vagyis inkább hallani. Az újonnan kifejlesztett 5,0 literes iker-turbós V8-as duruzsolása bárki fülét simogatná. A gyártásba kerülő modellben található motor 1280 lóerő leadására képes normál benzin használatával, ez a szám egészen 1600 lóerőre tornázható, abban az esetben, ha E85-ös bio üzemanyaggal etetjük meg.
Egy kis érdekesség, hogy a svéd márka szerint ennek a nyolchengeresnek van a legkönnyebb főtengelye a világon, mivel csupán 12,5 kg-ot nyom. Az egység fordulatszámát elektronikusan 8500 fordulat/percre korlátozza Koenigsegg. Csúcsnyomatéka 1500 Nm, amelyet 5100-as fordulatnál ér el az E85-ös üzemanyag esetében. Sőt, már 2700-as fordulatnál több mint 1000 Nm áll a sofőr rendelkezésére.
Valószínűleg a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója lesz, mivel a Jesko simán átlépi a 490 km/órás sebességet, ezzel potenciális esélye van átlépni a Bugatti Chiron Super Sport 300+ által elért 490,4 km/órás sebességet. A Hennessy hasonló értékeket pezzeget a Venom F5 esetében, miközben az SSC North America a Tuatarával is beszállhat ebbe a harcba.
Visszatérve a Jeskóhoz a 2,8 millió dolláros, vagyis a 791 millió forintos kiinduló ár elég kecsegtető lehet a tehetősebb vevők számára. Ezt mutatja az is, hogy 83 darabot eladtak még a Genfi Autószalon előtt, a további 42 járművet is öt napon belül megrendelték.
A Koenigsegg Jesko gyártása 2020 vége felé veszi kezdetét és hetente csupán egy darab készül majd.
Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!