2019. december 11. | 16:35

Megérkezett a Mercedes kompakt szabadidő-autójának második generációja.

Az Mercedes-Benz A-osztály 1997-es bemutatása óta a gyártó 7 000 000 kompakt járművet értékesített, a számokat gyarapítva 2014-ben érkezett a palettára az első GLA. A Mercedes legkisebb szabadidő-autójának világpremierjét az interneten lehetett megtekinteni egy 15 perces videóban, ahol azt is elmondták, hogy leginkább a női vásárlók szívére igyekeznek továbbra is hatni.

A második generációs GLA biztonságosabb, gazdaságosabb és a modern időknek megfelelő dizájnt kapott. Elődjéhez képest minimálisan magasabb és rövidebb autót kapunk, az alaktényező 0,28-as értéket mutat (A-osztályé 0,25) és érdekesség, hogy az új termék fényszórói nem hasonlítanak az alapjául szolgáló A-osztály világítótesteire, mondhatni önálló identitást kapott. A beltérben a megszokott turbinaszerű légbeömlők és a hatalmas kijelző kettős fogad a legfrissebb MBUX rendszerrel, a hátsó lábtér 12 centiméterre növekedett.

Természetesen a Mercedes jelenlegi összes biztonsági berendezése elérhető hozzá a keresztirányú gyalogos figyelővel, élő forgalomfigyelővel, aktív fékasszisztenssel, sőt a nemrégiben bemutatott GLS autómosó üzemmódját is megkapja.

A motorokat vélhetően az új A-osztályból emelik át, a bemutatón egyelőre a 70 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkező, plug-in hibrid változatot említették, illetve, hogy már 2020-ban érkezhet az EQA tisztán elektromos változat is. A motorpaletta másik végén álló Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC-ról esett még szó, ami 306 lóerőt és 400 Nm-t teljesít, hasonlóan az új Mercedes-AMG A 35 4MATIC-hoz.