2019. szeptember 04. | 14:47

A franciák meglépik a kötelezőt, de nem többet: a Megane átesik némi ráncfelvarráson.

A 2020-as modellévre frissül a Renault jól fogyó kompaktja és vele együtt a típus kigyúrt verziója a Renault Megane RS is. Az már a kémfotókon is látszik, hogy a franciák messze nem vitték túlzásba a modell faceliftjét, de minek is nyúljanak valamihez, amit már elsőre nagyon jól eltaláltak. A 2016-ban megjelent autó elsősorban megnyerő dizájnjával aratott sikert, így most csak apró módosításokat lehet észrevenni az frissített autón. Vagy még azokat se.

Miután a típus premierje a 2019-es Frankfurti Autószalonon lesz és hivatalos fotókat egyelőre nem közölt a Renault, csak a rendelkezésre álló képek alapján lehet tippelni, hogy mi változik kívülről. Első ránézésre a lámpák lesznek átrajzolva csupán az új modellnél, ami elég bátortalan húzásnak tűnik a franciáktól. Formájuk egyáltalán nem lesz más, de kialakításuk, megjelenésük eltér némileg a mostanitól. Ez főleg a hátsó lámpán érhető tetten, ahol az irányjelző és a tolatólámpa a fényszóró aljára költözik.

Hiába bámultam percekig a korábbi verziót és hasonlítottam össze a frissítettel, nem sikerült egyéb eltéréseket találnom a karosszérián. Talán az autószalonra már egyéb újítások is felkerülnek a kocsira, majd kiderül. A beltérben azonban biztosan lesznek változások, mert már a bemutatásakor sok kritika érte egy valamiért a típust. Ez pedig a középkonzol szerencsétlen kialakítása, a mostani verzió központi kijelzőjével ugyanis problémák egész sora van.

Egyrészt kicsi, emiatt körülötte egy masszív, feleslegesen nagy műanyag keret fut körbe, ami kihasználatlan területet eredményez és iszonyat buta a grafikája. Ez már 2016-ban is ciki volt, nemhogy manapság. Állítólag ezt kikukázzák, helyére pedig egy, a mai követelményeknek teljesen megfelelő, jobb felbontású, szebb grafikájú és jóval nagyobb érintőképernyő kerül. Más információk a beltér változásáról még nem kerültek napvilágra, de nem is nagyon várhatók, maximum a felhasznált anyagok minősége javul egy kicsit.

A sima Megane  új motort kap egy 1,0 vagy egy 1,33 literes turbófeltöltéses benzinmotor személyében, de ami még érdekesebb, hogy végre plug-in hibridként is elérhető lesz a ráncfelvarrott verzió. A legerősebb Megane technikája a lemezek alatt azonban egyáltalán nem változik, marad a jól bevált motor-váltó kombináció és marad a mostani teljesítmény is. Azaz marad a 280 lóerőt teljesítő 1,8 literes turbómotor, melyhez 6 sebességes kézi váltó kapcsolódik, de kérhető lesz a szintén 6-os duplakuplungos automatával is (EDC).

Mindez persze nem probléma, mert a Megane RS soha nem vallott szégyent még a teljesítményben kicsit többet nyújtó konkurenciával szemben sem. Agilitása, viselkedése és vezethetősége elsőrangú. És így megy: