Az Audi száműzheti az érintőképernyőket autóiból

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-07-10, 11:29

A jövőben hangvezérlés és HUD lesz az autókban érintőképernyők helyett, legalábbis ezt mondja az Audi.

A mobiltelefonok esetében volt megfigyelhető a 90-es évek vége felé, hogy egyre kisebbek és kisebbek lettek az újabb modellek. Minél kisebb volt egy teló, annál menőbb is volt egyúttal. Aztán a 2000-es években a színes kijelzők megjelenésével, majd az érintőképernyők elterjedésével ismét a méret lett a lényeg. Érthető, mert a milliónyi funkció kezelése és értelmezése annál egyszerűbb, minél nagyobb a képernyő, nem mellesleg a felhasználói élmény (pl. videók nézése, fényképek készítése) is egyenes arányban áll a kijelzők nagyságával.

Audi Q4 e-tron tanulmányautó
A teljesen elektromos városi crossover legkésőbb 2021-től kapható lesz

Valahol itt tart az autóipar is, a gyárak egymásra licitálva építenek be egyre nagyobb kijelzőket és érintőképernyőket autóikba. Szemet gyönyörködtető grafika, minél nagyobb méret és a lehető legegyszerűbb kezelhetőség. Körülbelül ezen vezényszavak mentén haladnak a fejlesztések, csak sajnos nem mindig sikerül, legalábbis ez utóbbi biztosan nem. Az autók szórakoztató rendszereinek sokfélesége és a kezelés bonyolulttá válása miatt sajnos komoly figyelemelterelő erővel bírnak, hasonlóan a mobiltelefonokhoz. És ez baj.

Audi Q4 e-tron tanulmányautó beltér
A 300 lóerős autót egy 82 kWh-ás akkumulátor látja majd el energiával, mellyel 450 km fölött várható a megtehető távolság egy feltöltéssel

Tehát éppen csak elterjedtek az érintőképernyők az autózásban, jön az Audi és azt mondja, hogy a jövőben ezeket szükségszerűen felváltja a hangvezérlés és a Head-up displayek. Hát normális dolog, hogy a klíma hőmérsékletének beállításához menükben kell kotorászni? Nem, és az Audi szerint sem. Erre lesz megoldás a sok nyelven tudó és értő fedélzeti rendszer, mely képes lesz hiba nélkül felfogni, mint akar a vezető. Ennek kiegészítéseként szélvédőre és üvegfelületekre vetítő HUD-ok lesznek a kocsiban mindenfelé és ezzel megpecsételődik a sok helyet foglaló és elavultnak kikiáltott érintőképernyők sorsa. Még egyszer hangsúlyozom: az Audi szerint.

Audi Q4 e-tron tanulmányautó műszerfal
A 100 km/h-át 6,3 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig elektronikusan korlátozott 180 km/h-ra

A képeken látható, a Genfi Autószalonon bemutatott Audi Q4 e-tron tanulmányautón ez a jövő rajzolódik ki, az autó nem száll be a „minél nagyobb és minél több érintőképernyőt a kabinba” versenybe, miután nincs is rá szüksége. A vezető számára minden fontos információt képes megjeleníteni a szélvédőre vetítve és a funkciók jelentős része hangvezérléssel kezelhető. Mindezt azért, hogy a sofőr figyelmét a lehető legkevésbé vonja el vezetés közben. Mindamellett, hogy az elképzelés pozitívan értékelendő, a biztonság mindenek felett a legfontosabb, az egész kicsit abba az irányba megy, hogy a jövőben is szükség lesz vezetőkre. Mintha az Audi arra számítana, hogy nem lesz itt még önvezetés a közeljövőben.

Hogy mi van most, arról pedig autós hírműsorunkból tájékozódhatsz!

 

Forrás:

További autós hírek

A magától gyorsító autók eddig 110 balesetet és 52 sérülést okoztak Amerikában, a helyi hatóságok ezért 500 ezer Teslát is…

Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt január 17-én az esti órákban Salgótarján belterületén, a Rákóczi úton. A gázolás következtében a…

Tegnap éjfél után a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház előtt egy autó villanyoszlopnak csapódott – adta hírül a Blikk. A tűzoltók…

Kigyulladt egy Porsche pénteken Budapest 8. kerületében, az Orczy úton, a villamosmegállónál – írta meg az index. Úgy tudni egy…

Teljesen lezárják az M1-es autópályát vasárnap reggel a 43-as és az 55-ös kilométerszelvények között vadkihajtás miatt. A közlemény szerint a…

Kapcsolódó írások

Jaguar Land Rover 3D head-up display
2019. augusztus 21.
Az új HUD egyszerre szolgálja majd a biztonságot és a szórakoztatást az autókban.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
1968 Audi 100 C1, baba kék, kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, nyitott ajtó, nő áll ki belőle
2019. december 07.
Fennállása alatt az Auto Union számos nagyszerű autót mutatott be, melyek mind nagy hatással voltak a weimari köztársaság és az NSZK autóiparára. Ma ezek közül ötöt ismerhetsz meg
Mercedes-Benz Maybach
2020. január 12.
A BMW és az Audi is alul maradt az eladási versenyben, minimum 140 000 autóval kevesebbet értékesítettek, mint a Mercedes-Benz.