2019. március 02. | 11:01

A 2019-es Genfi Autószalonra több gyártó is kihozta valamilyen versenyautóját, ezekből szemezgetek most

Adri és Márk a populárisabb utcai autókról írtak én viszont megint különcködni fogok és a világ versenypályáira szánt autókról szolgálok csemegével. Előzőleg már megírtam, hogy milyen Formula 1-es csodákat láttam és annak ellenére, hogy az a csúcs, vannak még más szériák is. Nem is mennék annyira messzire, így a Formula-E autókat veszem sorra elsőként.

Az Audi, a BMW és a Nissan standján is helyet kaptak a második generációs Formula E autók, az utóbbinál sikerült elcsípnem Buemit és Rowlandet is pár mondatra még kedden. Az elektromos vonalat képviselte a Nissan Leaf Nismo RC kiadása is.

Hosszú perceket álltam a kiállított FE05-ös előtt az Audi standján, majd tovább sétálva a Mercedeshez megint elállt a szavam, mikor megláttam a Silver Arrow 01 névre keresztelt elektromos batmobilt, amivel a német gyártó indul az FE hatodik szezonjában.

Az általam leginkább várt látványosság az Aston Martin és a Red Bull közös "gyereke", a Valkyrie volt, amiről korábban én is írtam már, de alig vártam, hogy élőben is láthassam. Élőben sokkal komolyabban néz ki, mint képeken és egyszerűen gyönyörű lett, remélem igazak a pletykák és tényleg beneveznek vele a WEC-re.

A McLaren már a tavalyi év végén bejelentette, hogy 2019-ben egy 720S-sel indulnak a GT Open GT3-as kategóriájában. Év végén egy privát teszten körözött a Hungaroringen, ahol teljesen véletlenül ott voltam, így mindenkinél előbb láthattam pályán a modellt. A gyártó standján ezt is meg tudtam tekinteni.

A Toyota nem aprózta el, mondjuk van is mivel büszkélkedniük. 2018-ban a csapatok közt megnyerték a WRC-t, januárban pedig Nasser Al-Attiyah a győzelemig repítette a Hillux alapjaira épített gépet a Dakaron. Ezek mellett a Supra GT4 Concept is helyet kapott a Gazoo Racing számára kialakított helyen.

Egy számomra ismeretlen gyártó aprócska standján is rejtőzött egy kis érdekesség. A Gumpert itt mutatta be a Nathalie névre keresztelt szuperautóját, amely a világon az első metanol-elektromos autója. Egyből be is mutatták a pályára szánt változatot is, amiről nem sikerült kiderítenem, hogy hol szeretnének vele indulni, de minden esetre szívesen viszont látnám bármelyik széria rajtrácsán.

A Ginetta standja előtt állva egyből Volentér Balázs barátom jutott eszembe az endurance autók miatt. A sárga-fekete-fehér árnyalatokban pompázó G58 LMP2-es prototípus előbb megfogta a tekintetem, mint a G60-LT-P1 névre keresztelt LMP1-es modell, viszont elidőztem előtte pár percet és nagyon gyönyörűre sikerült az biztos.

A Škoda hatalmas standjának a leghátsó, legeldugottabb szegletében akadtam rá az új Fabia R5-re, ami még a Polo R5-nél is szebb lett, pedig nálam az az abszolút favorit. A sok küllős zöld felnik tökéletesen passzolnak az autó teljes karakteréhez. Csupán azt sajnálom, hogy nem hallgathattam meg a hangját.

Ezeken kívül még jóval kisebb körítés mellett találtam rá a Cupra TCR változatára, illetve a Civic TCR-re, amely Marc Marquez és Jorge Lorenzo MotoGP motorja mellett kapott helyet.

A két nap alatt én ennyi zárt pályára szánt technikát találtam meg és úgy gondolom egy sem maradt ki. Jól éreztem magam, mert ismét olyan járgányokat fotózhattam, amelyek körül évek óta forog az életem.

Alapjárat helyszíni tudósítás