2019. augusztus 01. | 16:01

A legtöbb aggodalmat az információhiány jelenti.

Noha az autógyártók egyre inkább az elektromos és önvezető kocsik készítése felé tolják el a hangsúlyt, a vevők most még ódzkodnak ilyen típusú járműveket vásárolni. A JD Power által elkészített fogyasztói bizalmi index arra mutatott rá, hogy az amerikai emberek többsége még nem bízik túlságosan az autóipar jövőbemutató termékeiben. A JD Power több mint 5 ezer felhasználót kérdezett meg, a felmérésben az önvezető autók a maximális 100 pontból csak 36-ot gyűjtöttek be.

Az alacsony pontszám több mindennel is magyarázható. Egyfelől a legtöbb ember azt mondta, nem érezné biztonságban magát egy önvezető kocsiban, ráadásul félnek is tőle, hogy menet közben felbukkan mellettük egy önvezető verda. A válaszadók 71 százaléka attól is tart, hogy az önvezető kocsikban bármikor előjöhet valamilyen műszaki hiba. A többség szilárdan hisz abban, hogy ezeket az autókat meg lehet hekkelni, illetve aban is bizonytalanok, hogy milyen jogi felelősség hárulna rájuk baleset esetén.

Érdekes adat azonban, hogy a legtöbb aggodalmat az információhiány jelenti. A válaszadók 66 százaléka ugyanis beismerte, hogy semmit, vagy csak nagyon keveset tud az önvezető járművekről.

Az elektromos autók valamennyivel több, 55 pontot szereztek. Sok embernek tetszik a villanymotoros kocsik környezetbarát oldala, ugyanakkor jelenleg még a robbanómotoros autókat tartják megbízhatóbbnak. Emellett aggódnak a költségek miatt is, ahogyan a töltőállomások gyér infrasturktúrája is riasztó hatással van rájuk, valamint a hatótáv körüli kérdéskör is elbizonytalanító faktor a számukra.

Hamarosan azonban megváltozhat a véleményük, hiszen egyre több elektromos töltőállomás épül ki Amerikában, és nem egy elektromos jármű képes több mint 322 kilométert megtenni egyetlen töltéssel. Érkeznek azok a kocsik is, amelyek gyorsan tölthetőek lesznek, és ez fontos, mert a válaszadók 74 százaléka jelentette ki, hogy 30 percnél többet biztosan nem szánna arra, hogy feltöltse a kocsiját.