2019. július 30. | 12:47

Ezt a különleges koncepciót egy dizájner tanonc készítette, melynek erőforrása elöl kapott helyet.

Egyelőre nem tudni, hogy öt év múlva a McLaren portfoliójában is az elektromos autók és a SUV-ok lesznek-e nagyobb számban. Mindenesetre Nathan George Malinick, az Art Center College of Design hallgatója készített egy koncepciót, ami azt mutatja, ő hogyan képzeli el a McLarent 2025-ben.

Az egészen rendhagyó, orrmotoros koncepció, szakít a középmotoros hagyományokkal. Malinick 'grand touring supercar' kategóriába sorolja, ahova a Ferrari 812 Superfast és az Aston Martin Vantage is tartozik.

A túlzott szélvédő határozottan vonzza a tekintetet, csakúgy, mint az egész első orr rész. Csak a fényszórók lehetnek ismerősek McLaren jelenlegi dizájnjából. A többi eleme egyáltalán nem hasonlít egyik napjainkban is futó modellre sem. Az éles vonalak és törések szándékosak, mindennek aerodinamikai oka van. Továbbá ezek jellemezhetik  a McLaren formavilágát öt év múlva.

"Az alkalmazott aero vonalakat megpróbáltam úgy alakítani, hogy egységet alkossanak, de megmaradjon a funkciójuk is. Szeretem alkalmazni a munkáim során a Biomimicryt, ez az innováció olyan megközelítése, amely fenntartható megoldásokat keres a természetben látható formák és minták használatával. Az első lámpát körül ölelő vonalak egészen a kabinig nyúlnak, ezek elősegítik az aerodinamikai hatékonyságot" - mondja Malinick.

Az eltúlzott szélvédőnek a fő célja, hogy a sofőr jobban bele tudjon merülni az utazásba, ugyanis a Monaco erről szól. Akárcsak a McLaren jelenlegi túraorientált középmotoros modelljei, a Speedtail és a GT.

Mindenesetre érdekes lenne a valóságban látni egy orrmotoros McLarent. Nem tudom mennyire kapnának rá az ügyfelek. Elvégre a középmotoros elrendezésnek számtalan előnye van az előbb említett variációval szemben. Viszont az sem biztos, hogy egyáltalán valósággá válik ez a koncepció.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat Autós Hírműsorából megtudhatod: