2020. május 25. | 20:23

A Lexus puhatetős sportautójának magyarországi premierjén jártam.

Az LC sportautó 2017-es piacra lépése után nem sokkal elérkezettnek látta a Lexus az időt arra, hogy egy puhatetős kabrió kivitelt is piacra dobjon a modellből. A Convertible kivitel most Magyarországon is bemutatkozott, sajnos a koronavírus-járvány miatt némi késedelemmel. A bemutatón rögtön kettő példányt is kiállítottak, így alaposan körbe lehetett járni a hatalmas gépet. Az LC vonalai még mindig nagyon markánsak és látványosak, a mai napig megfordulnak utána az emberek az utcán, a tető nélküli kivitelnél pedig fokozottan igaz lesz ez.

A majdnem 4,8 méteres kabrió már a modellfrissített tartalommal érkezik, még egy kicsit csiszoltak az autó belterén a 2017-es kupéhoz képest. Ami viszont még fontosabb, hogy a puhatetős változat csakis az 5,0 literes, szívó V8-assal lesz elérhető, amely 464 lóerőt és 540 Nm nyomatékot produkál. A motorhoz egy 10 fokozatú automata kapcsolódik, amely a hátsó kerekekhez továbbítja a hajtást. A kupé kivitel továbbra is elérhető lesz a V6-os hibriddel, ám a kabriónál inkább úgy döntött a Lexus, hogy nem aprózza el a dolgot. Végül is megtehetik, hiszen a japán gyártó esetében szóba sem kerül az, hogy nem fér bele a V8 az emissziós kvótába, hiszen a cégcsoport által eladott autók több mint 90 százaléka hibrid kivitelű.

A japánok nagy hangsúlyt fektettek a puhatetőre, a hírek szerint nagyjából 18 ezerszer nyitogatták fel-le a tetőt a prototípuson a tesztidőszak során, mielőtt az megadta volna magát. Ez évekre átszámítva kb. annyit tesz, hogy ha 50 évig minden nap egyszer mozgatják a szerkezetet, akkor ki fogja bírni. Arra pedig viszonylag kicsi az esély, hogy 50 évet megél egy ilyen jármű egyben.

Az LC Convertible már rendelhető, az első példányok pedig 2020 októberében érkeznek meg Magyarországra a tervek szerint. Az autó alapára nagyjából 7 millió forinttal több a keménytetős változatnál, a Horizont alapkivitelt ugyanis 41 millió környékére árazták be. A forgalmazás indulásához készítettek egy korlátozott példányszámban elérhető Limited Edition kivitelt is, amelybe minden létező extra elérhető, ennek az alapára 45 millió forint.

Neked a kupé vagy a kabrió kivitel tetszik jobban? Írd meg kommentben! Ne felejtsd el csekkolni a Lexus sportautóról készült Alapjárat videót sem!

Lexus sajtótájékoztató