2020. április 17. | 13:50

Félhet a Škoda Superb, mert az új Octavia az elődjeinél sokkal színvonalasabb autónak ígérkezik.

A negyedik generációjába lépett új Škoda Octavia egy sokkal komolyabb autó benyomását kelti, mint a korábbi modellek bármikor. Elegánsabb és nagyautósabb megjelenése mellett azonban továbbra is megőrzi legnagyobb erényét: kategóriája legtágasabb autója marad. A Volkswagen-csoport új MQB Evo platformjára épülő középkategóriás Liftback elődjénél 19 mm-rel hosszabb (4 689 mm), 15 mm-rel szélesebb (1 829 mm) miközben a tengelytávja változatlan maradt (2 686 mm).

A belső tér amellett, hogy szintén nagyobb lett, a korábbinál sokkal minőségibb anyagokból építkezik, felszereltségi szinttől függően pedig a fedélzeten a gesztusvezérlésű digitális kijelzőtől kezdve az indukciós telefontöltésen át egészen az internetkapcsolatig a legmodernebb felszereltségek is megtalálhatók. A csomagtér mérete immáron kereken 600 liter a Liftback kivitel esetében, ami nem csak hatalmas, de a nagyra nyíló csomagtérajtónak hála kényelmesen is pakolható.

Az autó motorpalettája soha nem volt még ilyen széles, a hagyományos benzines és dízel erőforrások mellett lesz földgázzal üzemelő (CNG) 131 lóerős kivitel és hibrid verziók is. A benzinesek a kis háromhengeres 1,0 literes 110 lóerőssel indulnak, a csúcsot pedig a négyhengeres 1,5 literes 204 lóerős plug-in hibrid jelenti majd a normál kivitelek között. Ha valaki benzines csúcsmodellt keres, válassza az Octavia vRS modellt, ami 245 hibrid lóerőt ad majd.

A magyar konfigurátorban egyelőre a 150 lóerős 1,5 TSI motorral lehet benzines Octáviát választani. Dízelfronton a szupertisztaságú 2,0 literes TDI érhető el több teljesítményszinttel is, egyelőre a 115 és a 150 lóerősök kaphatók, de a vRS modellbe ennek 200 lóerőre izmosított verziója szolgál majd. Ez utóbbi, ha a koronavírus nem írja át a terveket, valószínűleg csak a nyár végétől érhető el.

A megemberesedett új Octaviának megkérik az árát, jó mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak a flottás vásárlónak, aki ilyen autót szeretne magának. Ugyan még a legolcsóbb háromhengeressel nem választható, a 150 lóerős alapfelszereltségű (Ambition) Octaviáért hatfokozatú kéziváltóval 8 389 530 F-os listaárat kérnek. A mostani csúcsot képviselő Style a drágább automataváltós 150 lóerős dízellel választva már 10 515 980 Ft-ba kerül alapból, minden extrát megrendelve pedig ez az összeg akár 15 millió forint fölé is nőhet, és hol van még a csúcsot jelentő vRS…