2020. március 06. | 15:40

Ez az elektromos autó nem hasonlít egyetlen eddigire sem.

Kicsit képbe hozlak, ha nem bánod. A társaságot az Audi ex mérnöke, Roland Gumpert alapította, nevéhez olyan vad kinézetű autó fűződik mint például az Apollo szuperautó. Körülbelül két évvel ezelőtt jött egy változás a cég életében és azóta már a kínai Aiways cég segítségével dolgozik saját autóján. A hosszú várakozásnak meg lett a gyümölcse, ugyanis előállt egy radikálisan új elektromos sportautóval, a Gumpert Nathalie-val.

Ez az összes eddigi EV-től különbözik, mert akkumulátor helyett egy 15 kW-os üzemanyagcellát használt, amelyet a dán Serenergy nevű cég fejlesztett ki. Ez egy teljesen új utat nyit ebben a szegmensben, mivel a Nathalie-t gyorsabban lehet feltölteni, mint az éllovas Porsche Taycan Turbót. Egy hagyományos elektromotort használó modellel ellentétben a Nathalie töltéséhez nem kell 30-60 percet várni, vagy ilyen pihenőket beiktatni egy-egy hosszabb utazás során.

Ehelyett az autó 65 literes tankja körülbelül három perc alatt megtankolható metanollal, majd azt az üzemanyagcella hidrogénné végül villamosenergiává alakítja. Így 536 lóerőnek megfelelő kW áll rendelkezésre, ez a teljesítmény a két villanymotornak és a tengelyenként egy, kétfokozatú váltónak köszönhetően jut az aszfaltra. Ebből már lehet következtetni, hogy nagyot lép, és ez így is van, csupán 2,5 másodperc kell neki a 100 km/óra eléréséhez, a csúcs pedig 300 km/óra. Sőt, állítólag 820 km-es hatótávval rendelkezik.

Kívülről robosztusnak hat, a hátsó szárnynak köszönhetően pedig elég versenyautós lett. Ez nem meglepő, tekintve, hogy az a Ken Okuyama dolgozott rajta, aki korábban a Ferrarit erősítette. Különleges anyaghasználat jellemzi az autót, zömében karbonból és lenből készült műanyagokat használtak, így könnyű és még környezetkímélő is valamennyire. Cserébe viszont drága.

A Gumpert rendszámos autónak szánja újdonságát, de a biztonság kedvéért ellátták FIA homológ bukócsővel is, hátha pályára is vinné valaki. A végén még bajnokságot is rendeznek ezekkel...

Az Aiways csupán 500 db Nathalie piacra dobását tervezi, bár kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz népszerű az átszámítva 136,5 millió forintot kóstáló First Edition.