2020. március 04. | 12:47

Megérkezett az RS család első hibrid modellje, amelyet csak automata váltóval lehet majd kérni.

Tavaly év végén már láthattad a megújult Octaviát, most pedig végre megérkezett a sportos tesója is, az RS iV. A dögös külső alatt nem meglepő módon egy plug-in hibrid hajtáslánc található, amely egy 1,4 literes négyhengeres TSI blokkból és egy 85kW-os villanymotorból áll. Ezek közösen 245 lóerőt és 400 Nm nyomatékot adnak le.

Sport módban 7,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/óra sprintet, ez körülbelül megegyezik az előd teljesítményével, végsebessége pedig 225 km/óra. Utóbbi már nem számít kiemelkedőnek, de bőven elég. Az ehhez szükséges erőt egy hatsebességes DSG váltó továbbítja az első tengelyre. Az új technológiának köszönhetően tisztán elektromos üzemben is használható, köszönhetően a 13 kWh-s akkumulátorcsomagnak. A WLTP értékeinek megfelelő módon elvileg egy töltéssel 60 km-re képes.

Az új Octavia RS iV modellspecifikus LED fényszórókat és 18 colos felniket kap alapesetben. Rendelhető extraként nagyobb felnik és a vörös féknyergek állnak a vásárlók rendelkezésére. Nem újdonság, hogy a légbeömlők, a hűtőrács, az aerodinamikai elemek és az  ablakkeretek fekete árnyalatot kaptak.

Az utastér is elég vagányra sikerült, nagyrészt a fekete dominál. A ránézésre jó oldaltartással bíró sportülések és a háromküllős sportkormány, a kis váltófülekkel tovább emelik a dinamikus, fiatalos belsőt, akárcsak a műszerfal és az ajtópanelek Alcantara borítása.

"Az Octavia RS iV egy új fejezetet nyit az RS modellek történetében. Már plug-in hibrid hajtást használunk egy sportos, csúcskategóriás modellben, erre pedig korábban nem volt példa. Az Octavia RS iV tervezésénél növelni akartuk a teljesítményt, miközben csökkenteni szerettük volna az üzemanyag-fogyasztást illetve a károsanyag-kibocsátást, ami egy igazán fantasztikus dolog" – olvasható a sajtóanyagban Christian Strube, a Skoda vezetőjének gondolata.