2020. január 18. | 10:42

Az SX4 S-Cross is megkapja a lágyhibrid rendszert.

Gőzerővel készülnek Esztergomban a lágyhibrid hajtással szerelt Suzuki Vitarák, a magyar piacon nagy népszerűségnek örvendő SUV-ok üzemanyag-takarékosabb változatai pedig hamarosan rendelhetők és kipróbálhatók lesznek a hazai kereskedőknél.

A Suzuki már hónapokkal ezelőtt eldöntötte, hogy Esztergomban hibrid rendszerrel gyártja majd a magyarok körében nagy népszerűségnek örvendő SX4 S-Cross, Vitara párost. Nem is nagyon volt más választása, hiszen az Európai Unió előírása alapján az autógyártóknak 2020-tól 109 gramm/kilométerről 90,3 gramm/kilométerre kell csökkenteniük az új autók szén-dioxid-kibocsátását.

A környezetbarátabb Vitarában a 48V-os villanymotor a K14D kódjelzésű 1,4 literes turbómotorhoz csatlakozik. Az új rendszer gyakorlatilag egy nagyobb teljesítményű indítógenerátort (ISG) és akkumulátort használ, az erőforrás 130 lóerő és 235 Nm nyomaték leadására lesz képes (a K14C jelű 1,4 literes turbós benzinmotorból 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot lehet elő varázsolni).

A lágyhibrid hajtás – amely csupán 15 kilogrammal növeli meg az autó össztömegét – miatt csökkeni fog a Suzukik fogyasztása 15-20 százalékkal. Érdekessége a rendszernek, hogy a villanymotor forgatja alapjárati fordulaton a belső égésű motort, ez az úgynevezett elektromos alapjárat.

A HVG úgy tudja, hogy a lágyhibrid Vitarák körülbelül 500 ezer forinttal lesznek drágábbak az elődeiknél (az alapmodell kiindulóára 5 millió forint). A lap szerint az első hibrid Vitarák leszállítása már megkezdődött, azok jövő héttől kipróbálhatók és rendelhetők lesznek.