2018. október 26. | 16:36

A Volkswagen legkisebb szabadidő-autójáról is lerántották a leplet

A nemrégiben még csak kémfotókon szereplő T-Cross hivatalosan is bemutatkozott. A német gyártó a T-Roc, a Tiguan, a Tiguan Allspace és a Touareg alá pozicionálja a szupermini kategóriájú kompakt crossovert. Az autó a Nissan Juke és a Renault Captur közvetlen riválisa lesz, a Volkswagen pedig a szegmens élére állna ezzel a modellel. Az autókat a spanyolországi Pamplonában szerelik majd össze.

A Seat Arona testvérmodell bemutatása után egy évvel érkezett meg a Volkswagen saját járműve, mely elég nagy késésnek mondható. A Polo kisautóval közös MQB A0 platformra épülő T-Cross nagyban hasonlít is a Polóra, a dizájnon kívül azonban sokat dolgoztak azon, hogy kisebb családok számára is jól használható, többfunkciós autó legyen belőle.

Felix Kaschützke projektmenedzser elmondta:

„Nem ez az első alkalom, hogy késve érkezünk meg egy szegmensbe. De mikor végre belépünk, akkor a legjobbak vagyunk. Ha a vásárlók azt hallják, hogy egy új kompakt Volkswagen SUV érkezik, akkor tudják, hogy egy erős terméket kapnak, jól felépítve. Mindent beletettünk ebbe a modellbe, amit a fogyasztók elvárnak.”

A Polo 4053 milliméteres méretéhez képest a T-Cross 4107 mm hosszú, ugyanakkor a tengelytávjuk megegyezik. Csodákat ne várj, nem lesz benne fejedelmi a helykínálat, mindenesetre a csomagtartó és a fejtér is lényegesen nagyobb lesz. A T-Roc/Golf kettősnél nagyjából 10 centivel rövidebb a T-Cross.

„Meg kell különböztetnünk (a Polótól - a szerk.), hogy a vásárlók észrevegyék a hozzáadott értékeket. Ez a modell nem lehetett csak egy átmaszkírozott Polo: egy hiteles járművet kellett terveznünk. Nem azért fogják megvásárolni, mert azt mondjuk rá, hogy SUV, hanem azért, mert megemelt üléspozíciót és nagyobb belteret kapnak.” – mondta Kaschützke.

A hátsó üléssor mozgatható, a 385 literes csomagtartó a padot előre tolva 455 literesre nő, ledöntött támlákkal pedig 1281 literig pakolható a puttony. A sofőr 10 centivel ül magasabban, mint a Polóban, a műszerfal pedig 3D hatású felépítést kapott, ráadásul több színben is választható. Alapáras lesz az adaptív tempomat, a sávtartó asszisztens és a vészfékező rendszer, továbbá négy USB aljzatot helyeztek el a kompakt crossoverben. Aki mégis szeretne valamivel sportosabb külsőt adni autójának, az kérhet hozzá R-Line csomagot, mely kívül belül egyedi kiegészítőket tartalmaz.

Feltehetően az 1,0 literes TSI-vel lehet majd választani 95 és 115 lóerős kivitelben, hatfokozatú manuális- vagy pedig hétsebességes DSG automata váltóval. Az 1,6-os dízel mellett bizonyos piacokon egy 1,5-ös benzines is kérhető lesz 150 lóerővel. A T-Cross csak elsőkerekes változatban lesz elérhető. Egyelőre nem terveznek belőle hibrid kivitelt gyártani, ahogy a GTI és az R verziók lehetőségét is kizárták, hiszen a sportos vonalat a Polo GTI viszi.