2022. február 04. | 15:15

Jó fogyasztással rukkolt elő a dízel-Kangoo, de van egy nagy riválisa házon belül.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
nincs B-oszlop
gazdaságos motor
digitális belső visszapillantó
Hátrányok
autópályára kevés erő
gyenge fedélzeti rendszer
egy légtér a raktérrel

A Kangoo egyetlen tolóajtaját elhúzva kiderült, hogy a jobb oldalon elhagyták a B-oszlopot. A jobb első ajtót is kinyitva így egy gigantikus nyílás kerekedik, amely rendkívül hasznos tud lenni furcsa alakú tárgyak beszuszakolásánál. Sajnos ennek a bizonyos szempontból praktikus megoldásnak van egy hátulütője is, de erről majd később.

renault kangoo teszt alapjárat

Ha már egyszer útra keltünk a Kangoo-val, nem tűnik olyan riasztónak a forgalmiba jegyzett 55 kW (75 lóerő) teljesítmény, városi és elővárosi fuvarozásra épp alkalmas ez a turbódízel. Az országúti tempót is szépen lehet hozni vele, 100 fölött viszont már nem történt sok minden, akárhogy tiportam neki. A gyári adat szerint 152 km/óra a végsebessége, nekem a 130-at is csak egyszer sikerült elérni, de egy ilyen célszerszám esetében nem is a végsebesség a lényeg, így ezen tovább is lépek.

Tudtad-e?

A német piacon a Kangoo személyszállító kivitelben is kapható, nálunk sajnos nem.

Megkapta a Renault-arcot

Egy kishaszongépjármű külsejéről nincs nagyon mit beszélni, az elejére rárakták a Renault jelenlegi márkaarculatának elemeit, ám egy Dacia Dokkert vezető barátomnak bejön a Kangoo kinézete, így a célközönség egyik tagjának legalább tetszik. A 4486 mm hosszú, 1919 mm széles és 1864 hosszú Kangoo VAN modellből tavaly egyébként 240 új példányt helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint, testvérmodellje, a Mercedes Citan ennél visszafogottabban teljesített.

renault kangoo teszt alapjárat

Belül is korrekt

Lévén, hogy haszongépjárműről van szó, belül igyekeztek strapabíró anyagokat használni, ami sajnos nem selymes tapintást eredményez. Nem mondom, hogy a legokádékabb fröccsöntött műanyagokat találni bent, de a puhaság még a könyöklő esetében sem adatik meg. A pakolóhelyekből nincs hiány, a könyöklő mély üreget rejt, a váltó előtt is van hely a mütyűröknek, az ajtózsebek normális méretűek, a műszerfal tetején pedig egy nyitott és egy fedéllel zárható tálca is van. Természetesen az anyósoldalon a kesztyűtartó is el tud nyelni ezt-azt, valamint a szélvédő feletti polc is rendelkezésre áll.

renault kangoo teszt alapjárat

Ami a rakteret illeti, 2,5-2,8 köbméterig lehet pakolni attól függően, hogy az anyósülést eltüntetjük-e. A tesztautóban rétegelt lemezből burkolatot kaptak az oldalfalak, az ülések mögötti rács pedig elfordítható az anyósülés helyén. A már említett B-oszlop hiánya jót tesz a pakolhatóságnak, ám a puttony így egy légtér az utasfülkével, ami kellemetlen szagú cuccok szállításánál probléma lehet, a kabin hűtéséről/fűtéséről már nem is beszélve.

renault kangoo teszt alapjárat

Az infotainment nem a legpengébb sem grafikára, sem pedig tudásra, vezeték nélküli Apple CarPlay kapcsolat sem lehetséges. Az ülésben úgy lehet elhelyezkedni, ahogy, de ez sajnos a műfaj sajátossága, hiszen ott van a raktérelválasztó közvetlenül az ülés mögött. Hasznos terhelhetősége egyébként ezzel a motorral felszereltségtől függően 393-825 kg között mozog.

Nem egy erőgép

Az 1,5-ös, 75 lovas dízelmotor inkább városi közlekedésre alkalmas, autópályán elfogy az ereje, amelynek a nagy homlokfelület sem tesz jót. A hátul is tekercsrugós futómű egyébként nem fájdalmasan pattogós üresen sem, a középső visszapillantót helyettesítő kamera pedig kifejezetten szép képet ad és nem is szaggat, ezt egy nagyon jó extrának tartom. A tolatókamera képe már nem ilyen fényes, ám annak nagyobb a látószöge.

renault kangoo teszt alapjárat

A dobozos Kangoo nyilván érzékeny az oldalszélre, a kabinban rosszabb úton pedig a rakteret elválasztó fémrács konstans nyiszorgása hallható. A hatos váltó jót tesz a fogyasztásnak, ám a váltókar akadós, nem egy élmény kapcsolgatni vele. Fogyasztása városi dugózással és megpakolva, két emberrel autópályázva végül 5,8 liter lett a teszthét végére. Az 1.5 dCi egyébként kérhető még 95 és 115 lovas kivitelben, valamint az 1.3 TCe benzines 100 és 130 lóerős verzióban.

Ár és összegezve

Kategóriájában nem egy rossz autó a Kangoo, ám azzal, hogy a Dacia Dokker átemblémázott kivitelét Express néven kezdte árulni a Renault, komoly konkurenciát teremtett a dobozos Kangoo-nak. Kicsit olyan ez, mint a Volkswagen-Skoda viszony, a technika gyakorlatilag ugyanaz, ám apró nüanszokban mégis igényesebb a Kangoo. Magyarországon viszont egy nagyon komoly tényező az ár, és itt el is vérzik a házon belüli vetélytársához képest. A Kangoo a 75 lovas dízellel nettó 6,75 millióról indul (a tesztautó 8,5 millió környékén van), ezzel szemben az Express 5,35 millióról. Azt mindenki döntse el maga, hogy megéri-e a felárat, érdemes mindkét modellt alaposan szemügyre venni a beruházás előtt.

Ha érdekel egy range extended kishaszongépjármű, ezt a bemutatót se hagyd ki!

Renault Kangoo VAN Pack Comfort 1.5 Blue dCi 75

  • Lökettérfogat: 1461 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 75 LE (55 kW)
  • Max. forgatónyomaték: 230 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4486/1919/1864 mm
  • Tengelytáv: 2716 mm
  • Saját tömeg: 1450 kg
  • Vegyes fogyasztás: 5,4 l
  • Tesztfogyasztás: 5,8 l
  • CO2 kibocsátás: 141 g/km
  • Végsebesség: 152 km/h
  • 0-100: 18,1 s