2017. február 11. | 15:27

Együttműködési tárgyalások megkezdéséről állapodott meg hétfőn a két japán autógyártó, a Toyota és a Suzuki

Bár a Suzuki korántsem akkora méretű, mint a Toyota, de a kisautók piacán jobb pozíciókkal rendelkezik, mint nagyobb társa. Az együttműködés több területet érintene, mint az önvezető rendszerek, aktív biztonsági- és kommunikációs rendszerek fejlesztése. Emellett a gyártás minél inkább gazdaságossá és könnyebbé tételének érdekében igyekeznek szabványokat meghatározni, hogy kompatibilisebb alkatrészek kerülhessenek az autókba. A Suzukinak korábban már volt egy kísérlete más autógyárral való együttműködésre, 2009 decemberében a Volkswagen-csoport közel 20%-os részesedést vásárolt a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért. A közös munka viszont már nem alakult olyan jól, ugyanis a Volkswagen nagyobb beleszólást akart a Suzuki ügyeibe, a Suzuki viszont nem kapott azonnal hasznosítható technológiát cserébe, úgyhogy 4 év után meg is szakadt ez a kooperáció.
Toyoda Akio és Osamu Suzuki, a két autógyár vezére a sajtótájékoztatón

A mostani együttműködés a Toyota és a Suzuki között pusztán technológiai-mérnöki szinten fog folyni, nem vásárolnak egymás cégében tulajdont, az már a japán versenyhivatal eljárását vonná maga után. Ugyanis miután a Toyota megvette a kisautók piacán a Suzuki konkurenciájának számító Daihatsu-t, ketten együtt a japán kisautók piacának 60%-át lefedik. Ha minden jól halad, így ezek után az se lesz elképzelhetetlen, hogy a Toyota hibrid hajtása fog megjelenni a Suzuki autóiban, hiszen a utóbbinak a Volkswagen-csoporttól is a hibrid-technológia átvétele lett volna a legfontosabb, hogy minél takarékosabbak legyenek az autóik. A hírek szerint nem kizárólagosnak szánják az együttműködést, akár más gyártók is csatlakozhatnak hozzájuk. Hogy a Toyota és a Suzuki ilyenformán szövetségre lép egyáltalán nem meglepő, főleg annak tükrében, hogy egy másik nagy japán autógyár, a Mitsubishi elvesztette a függetlenségét, és a Renault-Nissan csoport tagja lett.   Forrás: