2018. január 25. | 18:00

Új akkumulátor töltés technológiáról szállingóznak hírek a Porsche fejlesztési részlegénél.

A Porsche elektronikus fejlesztési részlegének vezetője, Uwe Michael számolt be a várható akkumulátor töltési- és elektromos járműfejlesztésekről. Nagyobb teljesítményt, hatótávolság növekedést és a töltési folyamat javítását ígéri a német gyártó.

A Porsche egy 800 V-os töltési rendszert vezet be a Mission E-vel. Ez a 800 V-os rendszer lehetővé teszi az elektromos autók számára, hogy kevesebb mint 20 perc töltési idő után újabb 400 km-t legyenek képesek megtenni. A Porsche arra is törekszik, hogy az ügyfelek saját igényeik alapján választhassák meg a töltőállomásiakat. A plug-in hibridet vezető tulajdonosoknak elegendő egy 3,6 kilowatt teljesítményű fali töltő, de a sportosabban és agresszívebben vezető sofőrök választhatnak 7,2 kilowattos egységet is. A teljesen elektromos autót használó ügyfelek pedig egy 11 és egy 22 kilowattos töltőből válogathatnak.

Michael szerint a töltési folyamat fejlesztésének fontos részét képezi egy okos funkció, a Turbo Charging Planner. Ennek az alkalmazásnak a segítségével az elektromos autó tulajdonosok útvonaluk alapján megtervezhetik, hogy mikor és hol vegyék igénybe a telepített töltőállomásokat, vagy mikor lesz szükségük saját töltésre.

Sok gyártó foglalkozik már az induktív töltési technológiával, köztük a Porsche is, de rengeteg még a kihívás a területen. Michael elmondása szerint egyelőre csak az otthoni töltésre koncentrálódnak a fejlesztések, de idővel ez is változni fog.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy a Volkswagen csoport valamennyi márkája együtt dolgozik, hogy megtalálja az egységes megoldást” – mondta Michael.

Annak érdekében, hogy az elektromos autók valóban beépüljenek a köztudatba és népszerűvé váljanak, az autógyártóknak tovább kell fejleszteniük az akkumulátortechnológiát. A vezető mérnök jóslatai szerint a hagyományos lítium-ion akkumulátorok a jövőben évente öt százalékkal lesznek hatékonyabbak Ezek a fejlesztések tetemes méretű teljesítmény növekedéssel járnak majd.

A Porsche jelenleg folyékony elektrolit nélküli, szilárd állapotú akkumulátorokon dolgozik, azonban a technológia 2025 előtt nem valószínű, hogy bekerül az autókba. A lítium-levegő technológia pedig még messzebb van és valószínűtlen, hogy 2030 előtt termelési szinten megjelenik. A Porsche továbbra sem dolgozik ötödik szintű, azaz teljesen önvezető autókon, sokkal inkább a támogató rendszerek fejlesztését helyezik előtérbe.

Forrás: