2022. augusztus 26. | 12:13

Vannak korlátai, városi cirkálásban viszont verhetetlen az e-Rifter.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Peugeot e-Rifter 2022.
Előnyök
praktikus, tágas beltér
csendes futás
elégséges teljesítmény
Hátrányok
szerény hatótáv
komor műanyagok a beltérben
feláras 11 kW-os töltés

A Stellantis kompakt, tolóajtóval szerelt kisbuszai öt- és hétüléses kivitelben a praktikumot kedvelők számára a lehető legjobb megoldást nyújthatják. Persze sokak számára a megjelenés mindenen felül áll, hiszen nem ezekkel fogsz a golfpályán villantani, viszont a beltér kialakítását tekintve tényleg verhetetlenek, egy 1.5 literes dízelmotorral pedig kifejezetten takarékosak. 2022 januárjától azonban kizárólag elektromos formában érhetők el az akár Citroen, Opel, Peugeot logóval szerelt dobozosok, ráadásul jelenleg rendelni sem lehet őket, legalább is a Peugeot honlapján.

peugeot e rifter teszt alapjárat

Pakolhatóság és praktikum mindenek felett: az autó sziluettjéről, megjelenéséről azt gondolom nem érdemes vitát kezdeményezni. A formatervezők megtették, amit lehetett a Rifter esetében, rendesen körbe műanyagozták, kifejezetten menő első fényszórókat kapott, a hátsók viszont az összes testvérmodellen azonosak. A kipufogóvéget leszámítva szinte semmiben nem tér el a belső égésű motorral szerelt változattól: a tesztelt hosszított kivitel 4753 mm hosszú, 2107 mm széles, 1878 mm magas, a tengelytáv pedig 2975 mm.

peugeot e rifter teszt alapjárat

A beltér olcsó, fekete műanyagokból építkezik, a magasra helyezett digitális műszerfal és az apró kormány itt viszont remek párost alkot, hiszen simán átlátok a kormány felett. Borzasztó szellős a tér, a középső sorban három, leghátul két külön ülést kapunk, amik tetszés szerint variálhatók, döntögethetők, tologathatók. Számos tárolórekesz áll a rendelkezésünkre, és a csomagtér is szép számokat hoz: ha heten ülünk benn 65, ha öten 755, ha lehajtjuk a középső háttámláka 3000 literes teret nyerhetünk.

peugeot e rifter teszt alapjárat

Az e-Rifterhez egyféle, 136 lóerős és 260 Nm-es maximális nyomatékú villanymotor érhető el, ami egy 50 kWh-s lítiumion-akkumulátorból nyeri az energiát. Alapáron 7,4 kW-is AC töltés lehetséges, ez felárért 11 kW is tud lenni, a maximális 100 kW-os töltéssel legjobb esetben 30 perc lehet a 80% elérése, háztartási konnektorról viszont 15 órával simán számolhatunk.

peugeot e rifter teszt alapjárat

A magas, komfortos üléspozícióhoz hamar hozzá lehet szokni az e-Rifterben, a villanymotor nyomatéka azonnal a rendelkezésünkre áll így városban kompromisszumoktól mentes a vezetése. Országúton már érdemes figyelni a kigyorsításokra, autópályán a 110-es tempót célszerű megcélozni, hiszen efelett már drasztikusan megnő a fogyasztása. Nincsenek zörgések, egészen csendes a beltér, a fogyasztás 18-21 kWh között alakult, ami tök átlagosnak mondható. A hatótávra érdemes figyelni, mert ideális körülmények között 200-250 kilométert tud, télen viszont jócskán megcsappanhat ez a szám.

peugeot e rifter teszt alapjárat

A rövid kasztnis 15 260 000 forinttól, a nyújtott változatot 15 665 000 forinttól indul, a harmadik üléssort 255 000 forintos felárért adják. Kategóriájában hozz az elvárhatót az e-Rifter, hiszen városi gyerekcipeléshez nincs nála praktikusabb autó, jól kitalált a beltere és roppant komfortos használni - már ha van otthon vagy a munkahelyen minimum 11 kW-os töltő. A városon kívüli használat viszont némi tervezést igényel, igazán kár, hogy az 1.5-ös dízelmotort nem tartották meg a kínálatban.

Peugeot e-Rifter (2022)

  • Max. teljesítmény: 136 LE
  • Max. forgatónyomaték: 260 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4403/2107/1878 mm
  • Tengelytáv: 2975 mm
  • Saját tömeg: 1809 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 20 kWh/ 100 km
  • Tesztfogyasztás: 21 kWh /100 km
  • WLTP hatótáv: 269 km
  • CO2 kibocsátás: 0 g/km
  • Végsebesség: 135 km/h
  • 0-100: 11,7 s