2022. szeptember 15. | 10:16

Modernebb, de ami a legfontosabb, hogy vadabb, erősebb és várhatóan gyorsabb lett a 7. generációs Mustang az elődjéhez képest.

Óriási dobás volt 2015-ben a hatodik generációs Ford Mustang és éppen ezért hatalmas elvárásokkal figyeli mindenki, ahogy megjelent most a hetedik. Főleg a Mustang Mach-E mellett voltak aggodalmak, bár a Ford emberei mindig azt nyilatkozzák, hogy amíg Mustang van, addig V8 is lesz. És lett? Lett!

Forrás: Ford Media Center

A vagányabb és vadabb külső a motoroktól és felszereltségektől függően változhat, például nagyobb motorhoz több hűtőmaszk jár és szélesebb kerekek. A dizájn sokat változott, de az alapokat még mindig nem engedték el és ez így van jól. A kétajtós coupe mellett ráadásul a kabrió kivitel is marad a felhozatalba, viszont ahhoz csak 10 fokozatú automata váltó jár majd.

Pont, mint a 2,3 literes, négyhengeres EcoBoosthoz. Egy felmérésben kihozták, hogy akik ilyen motorral vesznek Mustangot, azoknak alig 10 százaléka vágyik kézi váltóra, ezzel szemben 40 százalék választja ezt a megoldást az 5.0 V8 kivitelekhez. Mert igen, itt a várva várt nyolchengeres motor, ami még mindig megfúvás nélkül működik. Várhatóan olyan 450 lóerőt és a Mach-1 kivitelben több mint 470-et, míg a kisebb EcoBoost motornál be kell majd érni kicsivel 300 lóerő feletti teljesítménnyel.

Forrás: Ford Media Center

Újítás, hogy mostantól akár a kulcsról is be tudjuk indítani és bőgetni a motort akár egy találkozón, lássuk be, azért enélkül elég kritikán aluli életet éltünk eddig. Viszont került az autóba egy kézi-elektronikus kézifék, aminek a karja a váltó mellett várja a rángatást. A Ford szerint ehhez olyan technológia kapcsolódik, hogy egyszerűbb lesz driftelni, mint valaha. Ebben persze segít, hogy a Mustang még mindig csak hátul hajt és opcionálisan ott a sperr-diffi és a fantasztikus Magnaride csillapítási rendszer.

Forrás: Ford Media Center

A beltérben is volt változás bőven, úgy néz ki, hogy szeretnék elérni az európai piacot is, mert egyre igényesebbre faragják. Persze a nagy táblagépek (kormány mögött 12,4 colos, középen pedig 13,2 colos) megvannak és anyaghasználatban is széles választék lesz. Az előző Mustang magasra tette a lécet, jó volt a fogadtatása a szaksajtóban, így nem lesz egyszerű dolga az új modellnek. De ha minden kerek, 2023 nyarán már kikerülnek a kereskedésbe az első darabok, akkor minden kiderül.