2022. szeptember 26. | 14:47

Az önvezető és elektromos járművekre szakosodott cég betört a németországi piacra, előbb Berlinben létesítenek egy központi irodát, majd Hamburgban és a Ruhr-vidék állítják fel a logisztikai központokat.

Németország Európa legnagyobb kereskedelmi szállítmányozási piaca, ezért a vállalatok többsége próbál ebbe az irányba terjeszkedni. Az önvezető és elektromos járművekre szakosodott Einride svéd közlekedési cég is megérkezett Németországba, első körben Berlinben létesítenek egy regionális irodát, majd Hamburgban és a Ruhr-vidéken hozzák létre a logisztikai központokat. A hírek szerint a régió fő kereskedelmi útvonalai mellett egy elektromos töltőhálózatot is telepítenek.

„Németország Európa vezető nagyhatalma, minden ország őket követi. Számunkra adott a lehetőség és a technológia, hogy a belső égésű motor feltalálása óta a legnagyobb változást hozzuk a szállítmányozási piacra” – fogalmazott Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója.

Az Einride célja, hogy környezetbarát és költséghatékony megoldást kínáljon a vállalat szoftveralapú, önvezető és elektromos szállítási flottáival. A vállalat vezérigazgatója a TechCrunchnak azt nyilatkozta, először a villanymeghajtású teherjárműveket vezetik be a német piacra, a vezető nélküli eszközök majd ezután kerülhetnek forgalomba. Az Einride első embere kiemelte, három fő működési területre összpontosítanak, köztük a gyárak és elosztóközpontok közti szállításra, és a helyközi árufuvarozás elektrifikációjára.

A német nyitással együtt az Einride különböző együttműködési megállapodásokról is beszámolt. Az egyik legnevesebb partnerük az Electrolux, mellyel már Svédországban is szép eredményeket ért el. Cél, hogy a szén-dioxid kibocsátást 92 százalékkal csökkentsék, ezzel együtt búcsút inthessenek a dízelmeghajtásnak is.

„A német közúti áruszállítás az emelkedő üzemanyag és energia árak, a sofőrhiány, valamint a környezetvédelmi intézkedések miatt komoly kihívások előtt áll. A digitalizáció, az elektrifikáció és az önvezető technológia kiaknázásával jelentősen csökkenthetőek a költségek, a szállítási idő és a károsanyag-kibocsátás. Itt az ideje, hogy a német szállítmányozók is bebiztosítsák vállalkozásuk jövőjét” – mondta Robert Ziegler, az Einride európai általános igazgatója.

Nyitókép: Depositphotos