2022. október 19. | 16:19

Egyrészt magas színvonalon képezhetik itt a jövő autószerelőit, másrészt eddig ismeretlen problémákat tudnak feltárni egy autón.

Magyarország legnagyobb autó importőre jelenleg a Porsche Hungária, hiszen a Volkswagen-konszern széles palettáját kínálják az embereknek. Szinte minden kategóriában jelen vannak és sok autót adnak el, így érthető, ha szükség van specifikus szerelőkre. Ezeket a szerelőket viszont innentől saját magának termelheti ki az újonnan elkészült Innovációs és Tréning Centrumban (ITC).

A rendezvény előtti placcon minden Porsche Hungária által forgalmazott márkának állt legalább egy modellje

Ennek a megnyitójára mentünk el, ahol Németh Balázs, a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója elmondta, ez a vállalat teljesen önálló finanszírozású projektje volt. Bő egy év alatt készült el az épület és nagyjából kétmilliárd forint borult bele a projektbe, de a megtérülése nem feltétlen pénzben mérhető majd.

Az itt kiképzett szakemberek és szerelők a vállalat partnereinél könnyedén elhelyezkedhetnek majd egy magasszínvonalú környezetben és továbbképzés esetén sem kell messzire menni, erről egy interjúban mesélt nekem Markos László, a Porsche Hungária vevőszolgálati igazgatója.

A megszerzett képesítések persze felhasználhatóak más területen is, hiszen csak az alapokon felül tanulhatják meg a szakemberek a Volkswagen-csoport autóinak specifikus technikáit. A képzések fogalma elég tág, egynapostól a negyedévesen át mindenféle lehet. Az oktatás és az induló képzések az autók szereléséhez, karbantartásához és megismeréséhez kapcsolódóan minden területet lefednek majd.

A rendezvényen beszédet mondott Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes államtitkár, aki lenyűgözőnek nevezte a projektet annak fényében, hogy mennyi minden sújtja most az autóipart és úgy összességében az európai és világgazdaságot.

Bár a kormány ebbe a projektbe közvetlenül nem szállt be, támogatja a Magyarország autóipari létesítményeit összekötő projekteket, itt a ZalaZone tesztpályát és az ahhoz tartozó infrastruktúrát említette példaképpen.

Hagyományos, tanteremszerű sarkok voltak az alapvetően szerelésre szánt műhelyekben

Az ünnepség folytatásaként a három előadó átvágta a szalagot, hivatalosan is átadták az épületet és a képzési centrumot. Ezután vezettek minket körbe, hogy megmutassák, milyen környezetben zajlanak a képzések.

Érdekesek voltak az emeleten kialakított tantermek, ahol hibridoktatásra felkészített felszerelés volt. Egyfelől mikrofonok lógnak a plafonról, másfelől egy mozgó kamera követi annak a képét, aki éppen beszél, így aki távoktatásban szeretne részt venni, annak sem lesz problémája.

Még érdekesebbek a gyakorlati műhelyek, amikből három van egymás mellett, ezeknek különböző szerepük van. Többek közt elektromos autókra specializált oktatóműhelyt is alakítottak ki, amihez hasonlóban nemrég voltunk a HCT és Dongfeng jóvoltából.

Itt érdekes módon a műhelyek egyik felében egy hagyományos, kisebb létszámú tanterem, a másik felükben pedig kellően szétbontott autók állnak, amiken a tanulók gyakorolhatnak és méréseket végezhetnek. Ezeken a helyeken nem csak oktatást és demonstrálás folyik, hanem esetenként kutatás. Ha van egy autó, amit a márkaszervíz nem tud megjavítani vagy nem jön rá a hiba okára, akkor az ide kerül és itt speciális műszerekkel még mélyebre másznak aza utó rendszereiben.

Alapvető elektronikai rendszerekben tudnak hibát előidézni ezen a táblán, a tanulók pedig a tüneteket is megtapasztalhatják és a hibakeresés kezdő irányát is elsajátíthatják itt

Szinte bárki tanulhat itt, aki ebben az irányban képzeli el a jövőjét. A Porsche Hungária egyrészt már meglévő szerelőiket várja akár után-, akár átképzésekre, de a cég szerződésben van többfelsőoktatási intézménnyel, például a győri Széchenyi István Egyetemmel is. Ezt azért emelték ki, mert onnan egyébként is rengeteg diák kezdi pályafutását a Volkswagen-konszern körein belül, ugye az Audi Hungária révén.