2023. január 24. | 11:54

Szentségtörés vagy sem, de az új Corvette akár elsőkerék-meghajtásúként is tud üzemelni elektromos módban.

Éppen 70 évvel ezelőtt, New Yorkban mutatkozott be az első Chevrolet Corvette és most, 2023-ban a modellel újabb merész lépést tettek. Nem csak a modern világ irányába, de a modell történetének leggyorsabb szériagyártású kivitele felé, amihez csak egy hibrid rendszer kellett.

Talán egyeseknek ez szentségtörésnek tűnhet, de az is merész lépés volt 2019-ben, hogy az akkor új generációs (C8) Corvette középmotoros lett az addigi orrmotoros felépítés helyett. Utólag kiderült, hogy ez egy remek döntés volt, mert egy ritka jó sportautót hoztak össze a Chevrolet mérnökei.

Emellett nemrég megjelent a Z06 kivitel, ami az eddigi legerősebb széria Corvette 5,5 literes, 679 lóerőt és 624 Nm nyomatékot tudó motorjával. A csúcsváltozat ugyan 2,6 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, azonban most megérkezett a hibrid változat, ami teljesítményben nem feltétlen, de gyorsulásban odavágja a Z06-ot.

Bár nem a legerősebb, hanem az annál egyel gyengébb Stingray változatot vették alapul a hibridhez, így a neve E-Ray lett. Ebben egy 6,2 literes, nyomórudas szívó V8-as motor dolgozik 495 lóerővel és 637 Nm nyomatékkal, amik önmagukban is szép számok.

Viszont ezek mellé érkezik még 160 lóerő és 165 Nm egy első tengelyre szerelt villanymotor jóvoltából, így a Chevrolet szerint a maximális összteljesítmény 655 lóerő, emellé bő 800 Nm nyomaték társul. Ezekkel a számokkal az új E-Ray Corvette 2,5 másodperc alatt futja a 0-100-at és 10,5 másodperc alatt futja a negyed mérföldet.

Ilyen teljesítményt úton kell tartani, illetve az autónak illik tudni megállni is. Előbbiről a Magnetic Ride Controll 4.0 fantázianevű futóműrendszer gondoskodik, utóbbiról pedig hatalmas karbon-kerámia fékek elöl nyergenként 6, hátul nyergenként 4 dugattyúval.

Ezekre azért is szükség van, mivel az új Corvette a plusz hajtásrendszerek miatt nehezebb lett a csúcsváltozatnál. A Z06 mindössze 1561 kg, a hibrid változat kupéja már 1712, míg a legnehezebb a kabrió változat 1749 kilós öntömegű.

Forrás: Chevrolet

További újdonság az új Corvette esetében, hogy mivel a villanymotor az első tengelyt hajtja, a belső égésű motor pedig a hátsót, így az autó összkerekes, tehát az elöl 21, hátul 22 colos felnire szerelt Michelin Pilot Sport gumik jobban az útra viszik a nyomatékot. Emellett pedig az autóban van egy úgynevezett Stealth Mode - lopakodó mód -, amivel képes kizárólag elektromosan haladni 72 km/óráig, illetve amíg tart a pici, 1,9 kWh-s akkumulátor - ami nem tölthető külső forrásról.

Az új Corvett E-Ray várhatóan 2024 első felében kerülhet majd ki a kereskedésekbe és meglepő módon ezer dollárral olcsóbb lesz a Z06 változatnál. A kupéért 104 ezer dollárt (38 millió forintot), a kabrió változatért pedig 111 ezer dollárt (40,5 millió forintot) kérhetnek majd az USA-ban.

Chevrolet