2023. február 02. | 15:02

A downsizing már ide is elért, hogy tönkre tegye sok autórajongó álmát.

El kell ismerni a tényt, hogy sokan tombolnak a downsizing miatt és sokszor jogosan. Egy autó fenntarthatóságát nagyban növelné a hosszútávú tartósság, de az szembe menne a fogyasztói társadalom jelenlegi elveivel, ezért maradnak a kis turbómotorok, amik relatíve korán szétborulnak.

Persze van az a réteg, ahova beszivárogva a downsizing nem a tartósság, hanem a technika megkéselése. Ilyen például, amikor a Mercedes az eddigi legerősebb C-osztályát, az AMG C63 S E-t egy kétliteres turbómotorral és a mellé párosított villanyhajtással engedte szabadjára.

Bár a számok igen szépek, amiket produkál, túl sok bulit nem tartogat magában, hiszen amikor lemerül az akkumulátor. akkor marad a 2,0 literes turbómotor és a nehéz elektromos rendszer cipelése. Ezt a célközönség viszont már nem biztos, hogy lenyeli, vesznek helyette inkább mást, amit elég tankolni.

Ez a sors vár viszont a másik csúcsmodellre is, az E63 AMG-re. A brit Autocar magazin meg nem nevezett forrásokra hivatkozva közölte, hogy a Mercedes házon belüli tuningcége az E-osztály csúcsváltozatából is plug-in hibridet csinálna.

Ennek következtében a jól bevált V8-as, kétturbós motort elengednék és helyette jönne a sorhatos plusz a villanymotorok. A tervek szerint állítólag 700 lóerő fölé akarnak lőni, ami a C63 adatait elnézve nem bonyolult, hiszen az már így is  680 lóerő és 1020 Nm - persze akkor, ha este nem felejtetted el feltenni töltőre.

Hasonló megoldással térhet vissza az E53 AMG kivitel is, ami a nevéből kiindulva logikusan egy kicsit gyengébb lesz, de várhatóan még mindig földöntúli. Mert bár a számok jól hangzanak, de emelkedésükkel ezeknek a modelleknek az értelme arányosan csökken is.

Talán az az egy aspektus, ami miatt nem baj, ha plug-in hibrid lesz a csúcs E-osztály, hogy a legtöbben úgyis csak a bár előtt megállni veszik, nem versenypályán taposni. Ha a 6,1 kWh-s akkumulátor marad a C-osztályból, akkor itt sem várhatunk nagyon több hatótávot, mint szűk 13 kilométer, villantani viszont pont elég.

Bár nem olyan erős, de fényévekkel karakteresebb és akár még potens családi sportgépként is helytáll a mostani csúcsgép a V8-as motorral. Ez csak 603 lóerőt és 850 Nm nyomatékot tud, de ha mégis az őszinteség híve vagy és futja rá, akkor még most bevásárolsz belőle.

Mercedes