2023. március 02. | 14:00

Az énekes amúgy is szereti a különleges autókat, most is egy ilyet vásárolt meg a sajtóértesülések szerint.

A művészettel sokszor nem érintkezik a racionalitás, és ez egyfajta szabadságot ad a művészeknek. Nem kell feltétlen hasznosnak lennie a műalkotásnak, ha különleges és emiatt műtárgyként is értékelhető.

Bár nem ilyen végletekbe menően haszontalan eszköz, de mérnöki szemmel biztosan nem a legoptimálisabb a Porsche 968 L'Art karosszériaformája. Viszont nem is kell annak lennie, mert ez egy divatmárka műalkotása.

A modell a Porsche és a francia L'Art de L'Automobile divatmárka együttműködéséből jött össze a 968-as alapjaira építkezve. Kicsit olyan, mint a befejezetlen koncepcióautók, amiket azért építenek, hogy lássák az arányokat és le lehessen nyűgözni a közönséget.

Nem csak a formán módosítottak valamennyit, de a tető sem az eredeti 968 változatairól származik. Emellett a legszembetűnőbb furcsaság a felnikre szerelt óriás kupak, amely az autó színét viseli.

A közös munkából született autót egyébként még 2021-ben mutatták be és nem volt róla különösebben szó, hogy eladnák, így árat sem csatoltak hozzá. Ennek ellenére most egy híres énekes, Justin Bieber egyik Instagram-bejegyzésében tűnt fel.

Ebből több médiaszereplő is arra következtetett, hogy az énekes megvette az autót. Ezt viszont nem igazán tudja senki alátámasztani egyelőre, illetve az árról sem tudni semmit.

Az énekesnek nem ez lenne az első furcsa autója. Nem sokkal korábban egy Rolls-Royce Wraith-et alakíttatott át a méltán híres West Coast Customs műhelyével, hogy úgy nézzen ki, mint a márka korábbi 103EX koncepciója.

Emellett viszont számos különösen drága és jó sportautó lapul garázsában. Ezeket korábban össze is szedtük egy listára, ez bővülhetett most a 968 L'Art modellel.

A Porsche 968 L'Art technikájáról egyébként szintén nincs túl sok információ. Bár az autónak főleg a formája a lényeg, nem lenne rossz benézni a motorháztető alá sem. A legvalószínűbb, hogy maradt a 3,0 literes motor 236 lóerővel, hacsak nem egy ritka turbós kivitelt alakítottak át, abban az esetben 305 lóerős az autó.

A 968 azért fontos, mert ezzel zárta le a Porsche orrmotoros sportautói korszakát, amit a '70-es években kezdett a 924-gyel. Ezek jellemzően 4 hengeres modellek voltak - persze volt V8 is - és azért születtek, hogy segítség a márkát kihúzni az anyagi gondokból.

Ennek ellenére messze nem lettek rossz autók, a Porsche ezeket a modelleket sem vette félvállról és a szebb darabok ma már komoly klasszikussá értek. Főleg azért, mert utánuk a következő orrmotoros Porsche a Cayenne volt, ami szintén csak a pénzügyi gondok rendberakásáért született.

Porsche