2023. március 08. | 17:13

A pontos dátumot még nem tudni, de a tervek már megvannak.

Aki már utazott legalább egyszer életében a Balatonra, Székesfehérvárra, vagy egyszerűen csak Budapesttől délnyugatra él, szinte biztos, hogy igénybe vette már az M7-es autópályát. Így aztán azzal is szembesülhetett, mennyire nehéz haladni a sztrádán a reggeli, a délutáni vagy a hétvégi idősávokban.

Az M7-es napi több tízezres forgalmat bonyolít le, ami miatt megszokott a torlódás vagy akár a forgalom teljes leállása. Már régebben is voltak kísérletek, amelyekkel az autópálya forgalmát igyekeztek csökkenteni, de ezek legtöbbször csak időszakos, vagy átmeneti megoldást jelentettek.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., vagyis az MKIF tavaly ősszel vette át a Magyar Közúttól a magyar autópályák felügyeletét és karbantartását. A majdnem 1200 kilométernyi gyorsforgalmi útba rengeteg főút mellett beletartozik az M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai is, így a tervezett tehermentesítési munkálatokat is az MKIF fogja végezni. De miről is van szó pontosan?

A március 6-án tartott Fejér Megyei Közlekedéstudományi Egyesület közutas napján Molnár István, az egyesület megyei elnöke, egyben a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei területi igazgatója beszélt az új tervekről, miszerint az M7-es Budapest és Székesfehérvár közötti szakaszát 2x3 sávossá bővítik ki minden részen.

Az igazgató elmondta, hogy már megvannak a tervek a bővítésről, mivel az M1-es autópályán is hasonló tehermentesítést készítenek elő a Bicske-M0 szakaszon is, így mindkét autópálya-felújítás tervezete is elkezdődött. Az MKIF más szakaszokon is bővíteni fog, az M7-es- és a Bicske-M0 közötti szakasz bővítése után az M1-esen további felújításokat terveznek végezni, egészen a határig, tehát a teljes M1-es autósztrádát 2x3 sávossá akarják kibővíteni.

Ezeket az MKIF szakaszosan fogja elvégezni a következő években. A szervezet a Bicske és Tatabánya közötti szakaszra már meg is kapta az építési engedélyt és a közeljövőben meg is kezdődik a bővítés ezen a részen. Azt még egyelőre nem tudni, hogy a Bicske-M0 részen mikor lesz várható a felújítás.

Az M7-es felújítása tűnik azonban a legnagyobb befektetésnek, mivel mindkét irányban tervezik a bővítést és a kamion-, valamint személyautós forgalom is egyre sűrűbb lesz a nyár érkeztével. A tervek szerint a Balaton felé vezető oldalon az M0-s gyűrűtől egészen a balatonvilágosi csomópontig három sávossá akarják tenni a sztrádát, a Budapest irányú oldalon pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között lesznek felújítások, mivel ettől északabbra a legtöbb szakaszon már most három sáv bonyolítja az autósforgalmat.

Mivel egyelőre csak a tervezetről számolt be az MKIF, nem tudni, hogy pontosan mikor kezdődnek meg a munkálatok és melyik szakaszok lesznek az elsők, amelyeket lezárnak. A fejlesztőcég jelezte, hogy tisztában vannak vele, hogy a lezárások még több torlódást és bosszúságot okozhatnak, hiszen terelésekre lehet majd számítani, de hosszú távon kifizetődőnek és időszerűnek tartják a bővítést és remélik, hogy így kevesebb baleset is lesz az autópályán, ami nem csak az utat használókat érinti, de sokszor a közútkezelő cégek munkatársait is.

Depositphotos