2023. március 29. | 14:57

Komoly szintrehozási projektbe vágott bele a magyar gyorsforgalmi úthálozatokért felelős MKIF Zrt.

Az autósok közül talán senkinek sem kell megmagyarázni, hogy miért szidják annyira a magyar úthálózatokat. Sok szakasz rettenetes állapotban van, ami nem csak költséges az autó futóműve miatt, de balesetveszélyes is lehet.

Főleg olyan szakaszokon, ahol a megengedett maximális sebesség elég magas. Az ország autópályáiért és gyorsforgalmi útjaiért felelős Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) éppen ezért kezd hamarosan felújítási hullámba.

Még az idén 297 kilométeres hosszban fognak utakat rendbe rakni. Ez nagyjából kétmillió négyzetméter aszfaltot jelent országszerte.

Ebben a felújítási hullámban, vagy ahogy ők nevezik szintrehozási munkálatokban érintett lesz az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utak több szakasza is. A munkálatokat az M3-ason és az M7-esen kezdik majd meg húsvét után.

Emellett az ezeken az utakon található hidakat és útmenti pihenőket is rendbe szedik a felújítás keretein belül. Nagyjából 30 pihenőhelyen cserélik ki a berendezéseket, a tetőszerkezetet, illetve fákat ültetnek és több szelektív hulladékgyűjtőt helyeznek el.

Bár az előkészületek jelentős része megvan, azért választják az ünnepek utáni időszakot, hogy közben ne szívassák az autósokat. Hiszen mint minden felújítás, ez is lezárásokkal jár majd, amelyek jelentősen megbéníthatják bizonyos szakaszok forgalmát.

Hasonló elven elindulva törekednek arra is, hogy a szezonban majd az M7-es autópályán se nagyon okozzanak kellemetlenséget, hogy a főváros és a Balaton közötti szakasz járható maradjon. Ettől függetlenül arra kérik az autósokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak az aktuális felújítási helyzetekről.

Ez nem csak idénre vonatkozik, de az elkövetkezendő pár évben is fontos információ. Az idei tervezett felújítások mellett a szintrehozási munkálatok valószínűleg egészen 2025-ig húzódnak majd.

Depositphotos