2023. április 26. | 09:32

Azt is kipróbálták, mi történik, ha teljesen lezárják a kidörgőt.

Továbbra sem szűkölködik érdekes kísérletekben a Garage 54 csapata, eddig is számos vicces és tanulságos videót készítettek már. Elég csak kipufogógázzal működtetett vonatkürtre vagy a zajcsökkentési céllal purhabbal kifújt motortérre gondolni.

Most azt próbálták ki, hogyan viselkedik egy Lada motorja akkor, ha folyamatosan szűkítik a kipufogóvég keresztmetszetét. Talán nem kell mondani, hogy miért fontos az, hogy az üzemanyag elégetése után a gázok távozni tudjanak a rendszerből. 

A kísérlet gördülékeny lebonyolításához egy menetes véget hegesztettek a kipufogóra, így az egyes szűkítő tárcsákat könnyedén fel lehetett tekerni. Először egy 30 mm átmérőjű szűkítőt helyeztek fel, majd pedig jöhetett a gyorsulási teszt. A műsorvezető elmondása szerint az autó alapjáratában nem érzett érdemi változást, ahogyan a gyorsulásában sem az eredeti állapothoz képest.

Aztán egyre mentek lejjebb, 25, majd 15 mm-re, aztán egy 10-est is felraktak. Egyre rosszabb lett a gyorsulás, ám a motor még mindig zökkenőmentesen járt annak ellenére, hogy a hangja nem volt túl egészséges.

Aztán feltettek egy 5 mm-est is, ekkor már nagyon küzdött az autó, végsebessége több mint 40 km/órával kisebb lett a tesztpálya végére, mint az eredeti állapotkor. A móka kedvéért egy tömör lemezt is feltettek, persze sejthető módon ilyenkor hamar felépült az a nyomás a rendszerben, aminek következtében lefulladt a motor. Persze itt-ott ereszt egy ilyen öreg autó kipufogórendszere, de ez nem volt elég.

Itt sem álltak meg, rögtönzött módon fúrtak egy 3 mm-es átmérőjű véget, ám ez sem volt elegendő arra, hogy a motor huzamosabb ideig járjon. Végül a 4 mm-nél találták meg azt a legkisebb átmérőt, amikor a Lada még képes volt az alapjárat megtartására.

Garage 54

Depositphotos