Olvasónk vidéki életmódjához venne összkerekes autót, előtte azonban a BMW-guruhoz fordul tanácsért.

„Tisztelt Alapjárat!

Egy 2011 környéki BMW X3 30d vásárlásán gondolkodom. Érdekelne, hogy ennek az F25-nek mennyire megbízható az összkerékhajtása, mert vidéken lakom, sokat megyek földúton. Vannak típushibái ennek a szériának, amikre fel kell készülnöm?

Köszönöm a választ.

Dávid"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás azzal kezdte, hogy az osztómű 200 ezer kilométeres futásteljesítmény felett néha meg tud hibásodni, ennek a javítási költsége pedig elég borsos lehet. Ami a motort illeti, ez a széria is szerepel az AGR (kipufogógáz-visszavezető) visszahívási akcióban. Fontos ellenőrizni azt, mert ez az autó kigyulladásához vezethet. A visszahívási akcióban elvileg térítésmentesen cserélik a hibás alkatrészt szükség esetén.

Ilyenkor egyébként meg kell nézni a szívósort is, amit tisztítani vagy cserélni kell, ha ez indokolt. A vezérműláncot 180-200 ezer kilométerenként cserélni kell a hozzá tartozó alkatrészekkel együtt ebben az X3-as BMW-ben, valamint ezzel egyidőben a főtengely és a hajtókarok csapágyait is célszerű megnézni.

Gyenge pontja ennek a BMW X3-nak a kormánymű, ami olykor akár már 100-150 ezer kilométer után is megadja magát. Ezeket szerencsére esetenként javítani is lehet, így nem kell egyben cserélni. Az olajcserék ideális periódusa legfeljebb 15 ezer kilométer, vásárláskor előnyös, ha ezek meglétét az eladó hitelt érdemlően tudja bizonyítani.

Mindezek ellenére Tamás egy megbízható típusnak tartja ezt a 3.0d X3-ast, így kellő körültekintéssel és egy vásárlás előtti átvizsgálással lehet jó példányokat venni belőle.

Depositphotos