2023. június 08. | 14:06

A perhez több amerikai város is csatlakozik, hiszen elég széles időintervallumban gyártott autókról van szó.

Bár azt gondolnánk, hogy egy modern autót ma már nem olyan egyszerű ellopni, vannak helyek, ahol a technika nem jelent akadályt. Ahol pedig még technika sincs, ott a bűnözőknek kánaán van.

Ilyen sok amerikai nagyváros mellett New York is, ahol rengeteg Hyundait és Kiát lopnak el a tolvajok. Ennek pedig az az oka, hogy kiderült, elég könnyű őket elkötni.

Olyannyira, hogy még a TikTokra is kerültek fel ezzel kapcsolatban hasznos tanácsok. A helyzet súlyosságát az is mutatja, hogy 2022 első négy hónapjában 148 Hyundait és Kiát loptak el nagyvárosban, míg 2023-ban ez a szám 977-re emelkedett, ami nagyon drasztikus ugrás.

A probléma ott gyökerezik, hogy a két koreai márka ezen piacra vitt modelljeibe 2011 és 2022 között nem szereltek lopásgátló eszközöket. De főleg az indításgátló hiánya okozza a legnagyobb problémát.

Ez a lépés szinte egyedülállónak mondható az autóiparban, és valahol tényleg érthetetlen. Természetes az is, hogy a tulajok felháborodásukat fejezték ki a márkákkal szemben és ehhez a nagyvárosok is beszálltak.

New York mellett Baltimore, Cleveland, Milwaukee, San Diego és Seattle is beszállt abba a körbe, amiben perrel mennek neki a két gyártónak. A panaszban a vásárlók részére egyelőre meg nem nevezett kártérítést kérnek a károkért.

A Hyundai úgy reagált a helyzetre, hogy közleményt adott ki. Ebben az szerepel, hogy 2021 novemberétől minden modelljükben alapfelszereltség lett az indításgátló és szoftverfrissítésekkel is sokat tettek azért, hogy ne lehessen ellopni modelljeiket.

A Kia nagyon hasonló közleményt adott ki. Ők még annyit hozzátettek, hogy szívesen együttműködnek a New York-i rendfenntartó szervekkel a lopások kapcsán, de a város perét érdemtelennek tartják.

Az esetben nagyjából 9 millió amerikai jármű lehet érintett. A cégcsoportnál elmondták, hogy nemrég 8,3 millió ottani járműre küldtek lopásgátlást elősegítő szoftverfrissítéseket.

Depositphotos