Természetesen függ attól is, hogy pontosan milyen pozícióban dolgozunk, de az biztos, hogy nem árt, ha rendelkezünk egy határozott, karizmatikus előadói készséggel. Bizonyos helyzetekben ez elengedhetetlen, például, ha egy autókereskedésben dolgozunk értékesítőként vagy vezetőként. Itt számtalan szituációt kell megoldani a kommunikációval, előadással, hisz mindent tudnunk kell az autókról és megfelelően átadni ezeket az információkat.
Az előadói készség fejlesztése
A CV Shark tréningjei és szakemberei ebben nagy segítséget jelentenek. Ez is egy olyan készség, amelyet tudatos hozzáállással, gyakorlással, a megfelelő módszerekkel hatékonyan lehet fejleszteni.
Az álláskeresés és a karrierépítés során általában a szakmai kompetenciákra és a kemény munkára helyezik a hangsúlyt. A nyilvános beszéd és a karizmatikus előadás azonban hatalmasat tud dobni a szakmai előrejutáson.
Egy értekezleten vagy prezentáción, ha magabiztosan lépünk fel, azzal azonnal felkeltjük a vezetők és a kollégák figyelmét. Az előadás hatékonysága az üzenet közvetítése mellett arról is szól, hogy milyen benyomást keltünk.
Egy ilyen eszköz segítségével kitűnhetünk a tömegből, megmutathatjuk, hogy a szakmaiságon kívül a kommunikációban is erősek vagyunk. Fontos azonban megkülönböztetni azt is, hogy mit nevezünk prezentációnak és mit előadásnak. Sokszor használják ezeket egymás szinonimájaként, de vannak eltérések.
A prezentáció során általában vizuális eszközökkel, például diavetítéssel szemléltetjük a témát, az előadás pedig szinte csak a szóbeli kommunikációra fókuszál. A nyilvános beszéd képessége egy tipikusan olyan eszköz, amellyel kevesen élnek, így könnyedén felhívhatjuk magunkra a figyelmet pozitív értelemben, ha jól alkalmazzuk. Természetesen vannak hibák, amelyeket el lehet követni prezentálás vagy előadás közben.

Tartsuk a kezünkben az irányítást
Ha túlságosan is a diákra támaszkodunk beszéd közben, azzal elveszíthetjük a kapcsolatot a közönséggel. Ha túl sok az improvizálás, az bizonytalanságot sugározhat. Egy alapos felkészülés és gyakorlás sosem árt. Először érdemes kisebb közönség előtt kezdeni, majd fokozatosan növelhetjük a tétet. A diákat sokszor ismételjük át, hogy ne kelljen bogarászni a szöveget és jobban tudunk a közönségre koncentrálni.
Minden előadás, prezentáció után kérjünk visszajelzést néhány résztvevőtől, hisz olyan tényezőre is felhívhatják a figyelmünket, amire nem is gondoltunk volna. A testbeszéd is legalább annyira fontos, mint a kimondott szavak. Testtartás, gesztusok, energiaszint és mimika: mind számít!
Úton a következő szintre
Egy karizmatikus előadó könnyebben lépked a ranglétrán is. A vezetők látókörébe kerülhetünk egy hatásos előadással, így felelősségteljesebb projekteket kaphatunk. A személyes márka építése a munkahelyen belül is nagyon fontos tényező.