2022. december 31. | 15:40

Akad köztük néhány klasszikus sztori, néhányat azonban csak a legelhivatottabb rajongók ismernek.

2007-es világbajnoki címével örökre beírta magát a Forma-1 históriás könyvébe Kimi Räikkönen. A finn pilótára azonban nem csak a nagy győzelmek, hanem a vicces momentumok miatt is emlékezni fog a közönség.

Räikkönen a 2021-es idény végén szállt ki a Száguldó Cirkuszból, azóta több ideje van, amit a családjával tölthet. Következzen most néhány érdekes történet a Jégember F1-es pályafutásából.

Mit keresett Jenson Button nappalijában?

2009 világbajnoka, Jenson Button nem sokat kommunikált Räikkönennel a versenyek idején, az éjszakai életben azonban minden megváltozott.

„Van néhány homályos emlékem Kimivel kapcsolatban. A következő történetet azonban élénken vissza tudom idézni. Körülbelül hajnali 3-ig mulatoztunk egy londoni klubban, én fáradtnak éreztem magam, fogtam egy taxit, és hazamentem. Kinyitottam az ajtót, Kimi pedig ott ült a nappalimban. Fogalmam sincs, hogy jutott be a házba” – mondta Button a Sky Sports stábjának.

Ittas megjelenés az FIA gáláján

Jól tudjuk, hogy a finnek nem vetik meg az alkoholt, ez alól pedig Räikkönen sem jelent kivételt. Az FIA 2018-as évvégi gáláján láthatóan kapatos állapotban sétált fel a színpadra Sebastian Vettel mellé.

Kimi arcáról és mozdulatairól sugárzott, hogy a kulisszák mögött lehúzott pár pohárral.

Lemaradt Peléről, mert a nagydolgát végezte

A 2006-os Brazil Nagydíj volt Michael Schumacher utolsó Forma-1-es futama, legalábbis akkor úgy búcsúztatták a német legendát, aki végül 2010-ben visszatért. Az F1 hétszeres világbajnoka a verseny előtt egy életműdíjat vehetett át a brazilok futball-legendájától, Pelétől.

Räikkönen lemaradt erről az eseményről, a riporterként tevékenykedő Martin Brundle pedig megkérdezte, mi történt. A „Sz**ni voltam” válaszra alighanem senki nem számított.

Csak annyit kért, hagyják békén, ő tudja mit csinál

Így lesz egy egyszerű mondatból egy remek üzleti lehetőség. A finn versenyző szállóigévé vált mondata a 2012-es Abu-dzabi Nagydíjon hangzott el.

Räikkönen az élen haladt a Lotusszal, mérnöke pedig a gumik melegítésére figyelmeztette, valamint a mögötte haladó Alonsóhoz képest kialakult különbséget szerette volna vele megosztani. Kiminek ez nem tetszett, a válasza pedig később pólókon, bögréken és egyéb ajándéktárgyakon köszönt vissza.

Hol van a kormány és hol vannak a kesztyűk?

A Ferrari szerelői éppen a rajtrácsra tolták Räikkönen Ferrariját, néhány fontos kiegészítő azonban hiányzott a finn felszereléséből. Kiabálva kellett felszólítani a csapatot, hogy haladéktalanul vigyék oda a versenyző kesztyűit, illetve az sem árt, ha van kormány az autóban.

A monacói jachtozás esete

A McLaren nem a megbízhatóságáról for híres a 2000-es évek közepén. Räikkönen alatt megállt az autó a Monacói Nagydíj derekán, a motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot.

Ilyenkor a pilóták rendszerint visszasétálnak a garázsba, beszélgetnek a mérnökökkel a problémáról, esetleg interjút adnak a sajtónak. A finn Jégember ezzel szemben versenyzői overálját lehajtva átsétált a privát jachtjára, ahol barátai társaságában élvezte a tavaszi napsugarakat.

Jégkrémet a Jégembernek

A 2009-es Maláj Nagydíjra egy párás, forró vasárnapon került sor, a monszunszerű esőzés azonban előcsalogatta a piros zászlókat. Kimi a megszakítás alatt a Ferrari garázsában lévő hűtőhöz sétált, ahol nagy szerencséjére egy csokoládé ízesítésű jégkrém várta, mellé pedig egy dobozos kólát is elfogyasztott.

Probléma az itallal – ezúttal nem az alkoholról van szó

Az igazat megvallva ez azért egy kakukktojás, hiszen annyira nem vicces, ha egy verseny folyamán nem tud folyadékhoz jutni egy versenyző. A 2018-as Magyar Nagydíjon Räikkönen aggodalommal a hangjában kérdezte a Ferrari csapatától, mi a helyzet a frissítő italt biztosító rendszerrel az autóban.

„Nem, nem Kimi, nem fogsz hozzájutni az italhoz” – hangzott a válasz.

Mint később kiderült, a csapat elfelejtette bekötni a megfelelő csövet, így a rendszerből távozott a nedű, azonban Räikkönen nem tudott inni a futam alatt. A probléma a 2021-es Monacói Nagydíjon, illetve a Török Nagydíj szabadedzésén is megismétlődött, ezúttal már az Alfa Romeo szerelői hibáztak.

Kékre festett kezek, és Kimi bosszúja

Räikkönen 2006 végén távozott a McLarentől, a következő idényben már a Ferrari színeiben ért fel a csúcsra. A Brazil Nagydíjon nem csak Pelé díjátadásáról maradt le a WC-n töltött idő miatt, ez a futam a McLaren csapat szerelőinek furcsa szokása miatt is emlékezetes marad számára.

A brit istálló garázsában volt némi kék színű festék, a stáb pedig ebből elhelyezett egy kisebb mennyiséget Räikkönen kesztyűiben, aki a futam végén kékre festett kezekkel szállít ki az autóból.

Az ötletgazda egy Marc Priestley nevű szerelő volt, a finn Jégember pedig megtalálta a módját a bosszúnak. Miközben Priestley Räikkönen finnországi otthonában békésen aludt egy látogatás során, Kimi berontott a szobába, leteperte a szerelőt a földre, majd ollóval és géppel egy jókora darabot levágott Priestley vállig érő hajából. Ezek után egy életre megtanulta, nem érdemes Kimi Räikkönennel ujjat húzni.

16 nap móka és a lekésett Lotus-teszt

A 2012-es Bahreini Nagydíjon Räikkönen a 11. helyről indulva a 2. pozícióban ért célba. Ennek megünneplésére a finn versenyző honfitársa, a jégkorongozó Kimmo Pikkarainen társaságában részt vett a bahreini herceg által rendezett partin. A szórakozás végül 16 napig tartott, ráadásul Kiminek kificamodott a bokája, emiatt ki kellett hagynia egy tesztet a Lotusszal.

Komoly problémát nem okozott számára az eset, hiszen a soron következő Spanyol Nagydíjon ismét felálhatott a dobogóra.

Útvesztő Interlagosban

A 2012-es Brazil Nagydíjon Kimi lecsúszott a vizes aszfaltról az egyik kanyarban, majd a régi pálya vonalvezetésén próbált visszatérni a megfelelő ívre. Legnagyobb meglepetésére egy zárt kapuval találta magát szemben, így egy röpke 180-as fokos fordulat véve ismét megérkezett a pályára.

Nagy dolog, hogy a nem tervezett kitérővel együtt is pontszerző helyen ért célba.

WC javítás a Ferrarinál

Ha már a mellékhelyiség a 2006-os brazil futam kapcsán szóba került, akad itt egy másik történet a WC-vel kapcsolatban. 2017-ben a Forma-1-es mezőny a szokásos barcelonai tesztet teljesített, WC azonban nem működött a Ferrari buszában.

Kimi felfedezte, hogy az árnyékszék hasonló ahhoz, ami a hajóján található, így a megfelelő szerszámok birtokában el is végezte a javítást.

Nyitókép: Depositphotos