Az ifjú hölgyet sokan a jövő F1-es tehetségének tartják.
Győzelemmel kezdett a dán Forma-4-es bajnokságban a 14 éves japán Juju Noda. Az ifjú hölgy az elmúlt hétvégén mutatkozott be a sorozatban, ezzel kezdetét vette autóversenyzői pályafutása. Nem akármilyen bemutatkozás, az egyszer biztos.
Juju Noda édesapja, Hideki Noda 1994-ben a Larrousse színeiben versenyzett a Forma-1-ben. A 14 éves Juju akkor került először a címlapokra, amikor 10 évesen közel egy másodperccel megjavította a Forma-4-es körrekordot Okajamában. Ezután természetesen megindult körülötte a hatalmas felhajtás. Juju 9 éves kora óta versenyautókat tesztel, számos országos gokartversenyen végzett az első helyen. Sokan a jövő Forma-1-es tehetségének tartják.
Noda bemutatkozása a dán Forma-4-ben álomszerűen alakult. A második pozícióba kvalifikálta magát az időmérőn, majd mégis az első helyről indulhatott, miután Conrad Laursen leggyorsabb körét törölték, mivel figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót. Noda viszonylag könnyedén zsebelte be a győzelmet az első futamon.
A fordított rajtráccsal indított második versenyen a nyolcadik helyről rajtolt, feljött a harmadik helyre, majd különböző gumik használata miatt kizárták. A harmadik futamon a 12. helyről a 4. pozícióba kapaszkodott fel. Noda jelenleg 4. az összetett pontversenyben – a kizárás nélkül valószínűleg vezetné az összetett táblázatot.
Lenyűgöző teljesítmény egy mindössze 14 éves hölgy részéről, a sikert azonban érdemes a helyén kezelni. A dán F4 nem egy kiemelkedő sorozat, a 18 résztvevőből csak 6-an indulnak F4-es versenyautóval, a többiek Formula-Ford F5-ös autókkal versenyeznek. Az Olasz F4 például erősebb mezőnnyel rendelkezik. Noda mellett a bajnoki éllovas Conrad Laursen is most debütált az autóversenyzésben, valamint a hétvégi második versenyt megnyerő Sebastian Ogaard is csak csekély F4-es tapasztalattal rendelkezik.
Mindent figyelembe véve Noda nagyszerűen szerepelt, bebizonyította, hogy nem véletlenül tartják az egyik legnagyobb ígéretnek, egy versenyhétvégéből azonban még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. A Forma-1-es szuperlicensz eléréséhez még legalább négy évre van szüksége – addig is érdemes figyelemmel kísérni a japán hölgy szárnypróbálgatásait.