Az elektromos off-road bajnokság első versenyhétvégéjét Szenegálban rendezik.
Kicsit több mint egy év múlva kezdetét veszi az autósport történetének első elektromos off-road bajnoksága. Az Extreme E első versenyhétvégéjét 2021. január 22-24 között rendezik Szenegálban. Ez a dátum egy hónappal korábbra esik az előzetes várakozásoknál. Az új utazócirkusz március elején Szaúd-Arábiába, májusban Nepálba, augusztusban Grönlandra is ellátogat, majd októberben az Amazonas esőerdőben, Brazíliában ér véget.
A változatos helyszínek azonban nem csak azért kerültek így kiválogatásra, mert jól mutatnak a kamerán.
„Szándékosan választottunk olyan helyszíneket, melyeket elpusztított, vagy negatívan érintett a klímaváltozás. Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, ami a bolygónkkal történik. Az öt helyszín története teljes mértékben összefonódik. Múlt héten jártunk Lac Roseban, Szenegálban, ahol az emberek a tengerszint emelkedése miatt aggódnak. A part menti házakat megrongálta az áradat. Grönlandon olvadó jégmezőket láttunk, ez jelenti a szenegáli probléma forrását. Az esőerdőket folyamatosan irtják, valamint tűzvész pusztítja az élővilágot arrafelé. A hőmérséklet emelkedése okozza a jégtakaró olvadását. Minden mindennel összefügg” - mondta Alejandro Agag, a sorozat alapítója a TopGear.com-nak.
A bajnokság korábbi kezdetét az éghajlat indokolja.
„Nepálban május közepén kezdődik a monszun-időszak, a versenyt ezelőtt kell lebonyolítanunk. Ennek megfelelően mindent előre hoztunk” - mondta Agag.
Az Extreme E sorozatban „úszó paddockot” használnak, mely helyet biztosít az autóknak és a szerelőknek is. Ez a megoldás két-harmaddal csökkenti a sportág ökológiai lábnyomát, a hagyományos légi és közúti szállításhoz képest. Hogyan oldják meg ezt Nepálban, melynek csak szárazföldi határai vannak? Agag elmondása szerint az RMS St. Helena hajót Kolkatában parkolják le, az Odyssey 21 SUV-kat pedig a Himaláján keresztül szállítják.
A versenyhétvégeket háromnaposra tervezik, a pontos lebonyolítási formátumról még zajlanak a tárgyalások.
„Az első szezont 12 versenyzővel tervezzük lebonyolítani. Egyszerre 3-3 autó versenyez majd egymás ellen. Minden hétvégén lesznek elődöntők és egy döntő, ám ezt még pontosítanunk kell” - árulta el a sorozat megálmodója.
Mi a helyzet a gyártók szerepvállalásával? Agag szerint a Formula E indulásához hasonlóan alakulhatnak a dolgok, ahol az első idényben privát csapatok alkották a mezőnyt. A nagyágyúk szépen fokozatosan kapcsolódtak be – a jövőben kiderül, hogy az elektromos off-road bajnokság milyen mértékben vonzza őket.