2022-től az Indycar is hibrid erőforrásokra vált

Közzétéve:
2019-08-05, 13:46

Röpke két és fél év múlva a jövőjének biztosítása érdekében hibrid erőforrásokra vált az amerikai open-wheel csúcsszéria.

Nagy változások várhatók az Indycar 2022-es szezonjára. A széria vezetése előző héten bejelentette, hogy megválnak a kizárólag belsőégésű motorok korszakától, ahogy több versenysorozat is teszi majd.

A változás sosem rossz, nincs ez másképp ebben az esetben sem. A jelenlegi 2,2 literes erőforrás helyett egy 2,4 literes ikerturbós V6-os kap majd hibrid rásegítést. Így több mint 200 lóerő teljesítménynövekedést vizionálnak, tehát 900 lóerő körüli teljesítmény várható. Emellett intenzívebb gyorsulás és érdekesebb versenyek várhatóak, kevesebb sárgazászlós fázissal.

A Chevrolet 2018-as Indycar autója

Ugyanis a jelenlegi 2012 óta érvényben lévő konstrukció nem teszi lehetővé a pályán lefulladt autó újra indítását a pilótafülkéből, így a versenyzőnek meg kell várnia a biztonsági személyzetet, akik manuálisan teszik meg ezt. Az új érában már ez is lehetséges lesz, ahogy a KERS, vagyis a kinetikai energia visszanyerő rendszer is bevezetésre kerül.

Nem titok, hogy ráfér a szériára a biztonság javítása, ennek fényében új protokoll és képzés is életbe lép majd, amire a boxutcában dolgozók és a tisztségviselők is kötelezve lesznek. Ez többek közt az új fényjelzések jelentéséről szól majd, amiket az autókra szerelnek, és a Formula-e-ben használtakhoz hasonlóan a színeknek jelentésük lesz. Például, hogy az autóhoz biztonságosan hozzá lehet érni.

A Honda 2018-as Indycar autója

Az Indycarban jelenleg a Honda és Chevrolet van jelen motorszállítóként, akik vállalták, hogy az új szabályoknak megfelelő erőforrással rukkolnak elő addigra. Illetve tesztelési lehetőséget biztosítanak majd a csapatoknak. A széria vezetése továbbá újabb gyártókat szeretne bevonni, de konkrét cég még nem került szóba.

A hibrid rendszer bevezetése csúszik egy évet, mivel egyszerre akarják elkezdeni alkalmazni az új kasztnikkal, így teljesen átalakul és megváltozik majd Amerika első osztályú open-wheel szériája. Az újításokra vonatkozó szabályokat és korlátozásokat öt éves periódusra írták ki.

Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát:

Forrás:

Kapcsolódó írások

1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói
Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
A 2021-es F1 koncepció autójának egyszerűsített első szárnya
2019. július 17.
Egyszerűsített szárnyak és nagyobb leszorítóerő a fenéklemeztől, többek közt ezeket tartalmazza az új tervezet.