A Forma–1 motorsportért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn szeretné elérni, hogy 2022-től kezdve a csapatfőnökök a futamok alatt ne kommunikálhassanak közvetlenül az FIA versenyigazgatójával, Michael Masival.

A 2021-es szezon során többször is előfordult, hogy a Mercedes és a Red Bull nyomást próbált gyakorolni Masira egy-egy esemény vagy incidens kapcsán, Toto Wolff és Christian Horner ellentétes álláspontot képviselt a vitatott szituációk kivesézésekor, ami érthető, de ez nem könnyítette meg a versenyigazgató és a versenybírák dolgát, a büntetés kiosztásakor borítékolható volt, hogy az egyik oldal hangot ad az elégedetlenségének.

A szezon utolsó versenyén már végképp nem tudták kontrollálni érzelmeiket a csapatfőnökök, akik gyakorlatilag megállás nélkül lökték a dumát Masinak, olykor emelt hangnemben veszekedtek vele, kértek rajta számon dolgokat. Amikor például Antonio Giovinazzi Alfa Romeója a pálya szélén leparkolt, Wolff azonnal kapcsolatba lépett az FIA-val és azt kérte, hogy véletlenül se küldjék be a biztonsági autót, nehogy abból a Red Bull és Verstappen előnyt tudjon kovácsolni magának.

A pokol aztán akkor szabadult el, amikor Latifi falnak csapta az autóját a verseny vége előtt nem sokkal. Ha nincs a baleset, Hamilton vélhetően simán nyer és behúzza a vb-címet. Így azonban új helyzet adódott, bejött a safety car, Hamilton és a friss gumikra váltó  Verstappen közé pedig beszorult öt lekörözött. Őket először nem akarták elengedni, mire Horner kérdőre vonta az amúgy is nyomás alatt lévő Masit, hogy miért nem mehetnek előre az érintettek, ha azt a szabályok lehetővé teszik.

Masiék végül meggondolták magukat, így Verstappen könnyedén levadászta a címvédőt az utolsó körben. Wolffnál ekkor szakadt el a cérna, beleüvöltött a rádióba, inkorrektséget emlegetett, ezt a kifakadást az élő közvetítésbe is bejátszották. A Mercedes nem is nyugodott bele az eredménybe, de az FIA lesöpörte az asztalról az istálló által benyújtott óvásokat.

Néhány nappal a történtek után az Auto Motor und Sport megszólaltatta Brawnt, aki elmondta, hogy a Mercedes és a Red Bull is átlépett egy határt, amit nem kellett volna.

„Elfogadhatatlan, hogy a csapatfőnökök ilyen nyomás alá helyezték Michaelt a verseny alatt. Toto Wolff nem követelheti a versenyigazgatótól, hogy ne jöjjön be a biztonsági autó, Christian Horner pedig nem szólhat bele abba, mi legyen a lekörözött autókkal. Ezekről Masinak kell döntenie. A történtek miatt meg fogjuk szüntetni a kétirányú kommunikációt a versenyek alatt” – jelentette ki Brawn.

A sportvezető egy hasonlattal is előállt, mint mondta, a futballban sem tolerálná senki, ha a vezetőedzők meccs közben bármikor berohanhatnának a pályára, hogy aztán a játéktéren számonkérjenek egy-egy ítéletet a játékvezetőn. Brawn hozzátette, jó döntés volt elengedni a mezőnyt az utolsó körre, viszont sajnálta, hogy a Mercedes nem törődött bele a vereségbe, az ő szavaival élve „az óvások beárnyékolták a ragyogó finálét”.