2021. december 12. | 16:28

Max Verstappen nyerte a 2021-es F1-es világbajnokságot, Lewis Hamilton így maradt hétszeres bajnok.

Verstappen indulhatott az élről Abu Dzabiban, mellőle bajnoki vetélytársa, a címvédő Lewis Hamilton várta a piros lámpák kialvását. A szombati időmérő edzést követően annyi változott a rajtrácson, hogy Mazepin nem állhatott rajthoz pozitív koronavírus teszt okán.

A két bajnokesélyes, Hamilton és Verstappen azonos pontszámmal várta a startot, és tulajdonképpen arra lehetett számítani, hogy az lesz a bajnok aki előrébb végez a másikhoz képest.

Hamilton jobban rajtolt, egy tizeddel előbb reagált és át is vette a vezetést! Verstappen visszaesett a második helyre, ám nem kellett sokat várni, Verstappen megpróbálkozott az előzéssel. Verstappen bevetődés eredményeként összeért a két versenyző, Hamilton átvágott a bukótéren, elkerülendő az ütközést.

Egyikük autója sem sérült, Hamilton maradt az élen és a versenybizottság nem rendelt el vizsgálatot, mivel úgy ítélték meg, hogy senki nem szerzett előnyt az incidens során. A Red Bull megpróbálta meggyőzni Masit arról, hogy Hamilton előnyt szerzett a kanyar levágásával, pedig fel kellett volna adnia a pozícióját, mivel Verstappen volt előrébb. Az FIA viszont úgy érvelt, hogy Verstappen leszorította a britet a pályáról és helyben hagyta a döntést.

Az első kör végén Hamilton, Verstappen, Perez, Sainz, Norris, Leclerc, Cunoda, Bottas, Ocon és Ricciardo volt az első tíz sorrendje.

Az ötödik kör végére Hamilton előnye közel két másodperc volt Verstappennel szemben. Úgy tűnt, hogy Hamilton képes lehet szép lassan, tizedről tizedre növelni az előnyét, ám a taktikai előny a Red Bullnál volt azzal, hogy Perez a harmadik, Bottas viszont csak a nyolcadik helyen haladt.

Unalmas vonatozás vette kezdetét. Verstappen a kilencedik körben panaszkodott a rádión, hogy elkezdtek elfogyni a hátsó gumijai. Eközben Hamilton folyamatosan nyúlt el, a 10. kör végén már három másodperces előnnyel vezette a futamot.

A 14. körben Verstappen kiállt kerékcserére, ám közvetlenül Norris mögé ért vissza a pályára, Leclerc elé. Leclerc ettől annyira megzavarodott, hogy ki is csúszott a pályáról, majd a bukótéren átgázolva tért vissza a pályára. Verstappen hamar megelőzte Norrist, Leclerc pedig visszavette helyét Cunodától.

Egy körrel később jött Hamilton is, a Mercedes tehát nem kockáztatott. Perez tehát átvette a vezetést, mögötte Hamilton, Sainz, Verstappen, Norris, Leclerc, Cunoda, Bottas, Ocon és Ricciardo volt a sorrend.

Hamilton és Verstappen között öt másodperc volt a különbség ekkor. Ocon és Leclerc is elszánta magát kerékcserére. Verstappen beszorult Sainz mögé, a 18. körben sikerült a hollandnak megelőznie a spanyolt. Ekkorra azonban Hamilton már 8 másodperces előnyt autózott ki. Hamiltonék úgy tűnt, kényelmes helyzetből várhatják a verseny hátralévő szakaszát.

Azzal, hogy Perezt kinn tartotta a Red Bull, Hamiltonnak a pályán kellett megelőznie a mexikóit. Az energiaitalosok abban bíztak, hogy Perez fel tudja tartani a címvédőt így Verstappen csökkenteni tudja a hátrányát. Hamilton azonban nem sokat teketóriázott, az első lehetőségnél megelőzte Perezt. A mexikói azonban visszatámadott és vissza is szerezte a vezetést. Hamilton újból előzött, Perez azonban ismét visszavette a vezetést.

Verstappen eközben rohamtempóban kezdte meg a felzárkózást, 2 másodpercre csökkent a hátránya. A 21. körben Hamilton végül megelőzte Perezt, a mexikói el is engedte Verstappent. A két bajnokaspiráns között 1,3 másodpercre csökkent a különbség. Perez jött is a boxba a kör végén kerékcserére.

A 22. körben Hamilton, Verstappen, Cunoda, Bottas, Perez, Alonso, Gasly, Sainz, Vettel és Norris volt az első tíz sorrendje. Többen azonban még nem teljesítettek egyetlen boxkiállást sem.

A 27. körben az utolsó futamát teljesítő Kimi Räikkönen kicsúszott, miután fékjei feladták a szolgálatot. Első vezetőszárnya megsérült, a Ferrari utolsó világbajnoka még visszatért a boxba, de kénytelen volt feladni a versenyt.

Erre a sorsra jutott George Russell is, akinek a hajtással akadt problémája.

A 32. körre Hamilton előnye 5 másodpercre nőtt Verstappennel szemben. Perez, Alonso, Gasly, Sainz Norris, Leclerc, Bottas és Cunoda volt még ekkor pontszerző helyen.

A 35. körben Giovinazzi húzódott le a pálya szélére. Végül virtuális biztonsági autós fázist rendelnek el, Hamilton kint maradt a pályán, Verstappen viszont kemény keverékekért bement a boxba. Perez is kiállt friss kerekekért, közben Masitól azt kérte Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, hogy ne rendeljenek el biztonsági autós fázist, mert az nagymértékben befolyásolná a futam és ezzel a bajnokság kimenetelét. Giovinazzi autóját közben kitolták a pálya szélére, véget ért a biztonsági autós fázis.

21 kör volt hátra, Hamilton pedig 17 másodperccel vezetett Verstappen előtt, de a holland friss abroncsokon vehette üldözőbe a címvédőt. Itt kezdődtek csak az izgalmak!

Verstappen egy leggyorsabb körrel kezdte meg a felzárkózást, Hamilton rá is kérdezett a csapatrádión, hogy nem volt-e kockázatos ez a döntés. A Mercedes megnyugtatta, hogy jó döntés volt ez, hiszen pozíciót veszthettek volna, ha máshogyan döntenek.

14 körrel a vége előtt még mindig Hamilton állt az élen, 14 másodperces előnnyel Verstappen előtt. Mögöttük Perez, Sainz, Norris, Bottas, Cunoda, Gasly, Alonso és Ocon körözött pontszerző helyen.

A leintés előtt 10 körrel bő biztonságos előnnyel, bő 11 másodperccel vezetett Hamilton Verstappen előtt. A holland nem tudta abban a tempóban csökkenteni a hátrányát, mint a kerékcseréjét követően, így végérvényesen eldőlni látszott a bajnoki cím sorsa.

Norris lassú defektet kapott, kiállt a boxba. Latifi 5 körrel a vége előtt összetörte autóját, így behívták a biztonsági autót a pályára! Hamilton nem ment ki a boxba, Verstappen viszont igen. A biztonsági autó mögött Perez, Sainz, Bottas, Cunoda, Gasly, Norris, Alonso és Ocon haladt. A kérdés az volt, hogy mennyi idő alatt takarítják el a roncsokat és lesz-e esélye arra Verstappennek, hogy intézhessen egy támadást Hamilton ellen.

Perezt közben behívta a Red Bull, fel kellett adnia a mexikóinak a futamot.

A lekörözött autókat eleinte a felirat alapján úgy tűnt, nem engedik, hogy visszavegyék a körüket, így Hamilton és Verstappen között több autó is lett volna az újraindítás előtt. Végül mégis elengedték a lekörözötteket, így Verstappen közvetlenül Hamilton mögül vághatott neki az utolsó körnek!

Verstappen az utolsó körben megelőzte Hamiltont, aki nem tudott visszatámadni, így Verstappen lett a Formula 1 történetének első holland bajnoka.

22 futamból 18 dobogóval Verstappen rekordot döntött, méghozzá Michael Schumacher rekordját döntötte meg a holland. Ami azonban ennél sokkal érdekesebb, hogy megszerezte első világbajnoki címét!

Az Abu Dzabi Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull)
  2. Lewis Hamilton (Mercedes)
  3. Carlos Sainz (Ferrari)
  4. Cunoda Júki (AlphaTauri)
  5. Pierre Gasly (AlphaTauri)
  6. Valtteri Bottas (Mercedes)
  7. Lando Norris (McLaren)
  8. Fernando Alonso (Alpine)
  9. Esteban Ocon (Alpine)
  10. Charles Leclerc (Ferrari)
  11. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  12. Daniel Ricciardo (McLaren)
  13. Lance Stroll (Aston Martin)
  14. Mick Schumacher (Haas)
  15. Sergio Perez (Red Bull)
  16. Nicholas Latifi (Williams)
  17. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
  18. George Russell (Williams)
  19. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

A 2021-es Forma-1-es bajnokság végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 395,5 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 387,5 pont
  3. Valtteri Bottas (Merceedes) 226 pont

A konsturktőri bajnokság végeredménye:

  1. Mercedes 613,5 pont
  2. Red Bull 585,5 pont
  3. Ferrari 323,5 pont

Nyitókép: Depositphotos