2025-ig biztosan a Codemasters készíti a hivatalos F1-es játékot

Közzétéve:
2019-11-02, 18:32

A megállapodás további két évvel meghosszabbítható.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Forma-1-es játékokat gyártó Codemasters hosszútávú szerződéshosszabbítást írt alá, melynek értelmében 2025-ig ők készíthetik a konzolos és számítógépes szimulátorokat. A kontraktus szerint az együttműködés 2027-ig meghosszabbítható.

A Codemasters már egy évtizede benne van a virtuális F1-es bizniszben. Ennél hosszabb ideig – egészen pontosan 14 évig – a Sony szolgáltatta az autóversenyzés királykategóriájának szimulátoros változatát. A most aláírt megállapodással a Codemasters veheti át ezt a címet a japán cégtől.

Ezek a játékok világszerte óriási népszerűségnek örvendenek. A 2018-as változatból a megjelenést követő első héten 170 ezer példányt értékesítettek. A 2019-es kiadás számos kritikustól kapott kiváló minősítést, valamint az Arany Joystick Díjátadó gálán az év PC játéka címet is bezsebelte.

Az idei játékban jelentős újításokkal találkozhatnak a felhasználók. Az egyik ilyen például az, hogy már Forma-2-es autókkal is lehet versenyezni, valamint karrier módban a pilóták csapatot válthatnak. Az esport piac egyre nagyobb teret hódít: több mint 5 millió nézője és 109 ezer résztvevője van a virtuális játéktérnek.

„Örömmel jelentjük be, hogy meghosszabbítottuk szerződésünket az autóversenyzés királykategóriájával. A sportág és a játék is folyamatosan erősödik, egyre több az új platform, az üzleti modell. Az F1 Esports sorozat térhódítása hatalmas lehetőséget, egyfajta ugródeszkát jelent számunkra. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a megfeszített, kemény munkáért. Bizakodva tekintünk előre a jövőbe, szeretnénk új rajongókat szerezni, és még nagyobb tömegeket megmozgatni” - mondta a Frank Sagnier, a Codemasters vezérigazgatója.

F1 2019 játék

Frank Arthofer, az F1 digitális és engedélyezési igazgatója hozzátette, hogy közös céljaik vannak a Codemasters-szel: szeretnék a sorozat globális ismertségét és elérését növelni. A Liberty Media hatalomátvétele óta ugrásszerűen emelkedett a követők és nézők száma a közösségi médiában, a Twitteren, a Facebookon, az Instagramon és a YouTube csatornán is kiváló számokat produkáltak. Bernie Ecclestone a 2000-es évek elején még nem igazán tudta definiálni az Internet adta lehetőségeket…

„2008 óta a Codemasters a sorozat felbecsülhetetlen partnere. Folyamatosan kiemelkedően magasszintű játékokat gyártanak, melyekkel a világ Forma-1-es rajongói közelebb kerülhetnek a sportághoz. Közös célunk, hogy elősegítsük a Száguldó Cirkusz további térnyerését, melyben az FIA Forma-1-es Világbajnokság hivatalos játéka fontos stratégiai szereppel rendelkezik” - mondta Frank Arthofer.

Neked hogy tetszenek a Codemasters-játékok?

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Fittipaldi pózol a serleggel
2020. január 01.
Az alábbi pilóták számára nem ért véget az autóversenyzés a Száguldó Cirkusz elhagyása után.
Fisichella
2020. január 04.
Nem mindenki tudta kezelni a nagycsapatoknál jelentkező nyomást.