A dráma mellett izgalmas stratégiai csatát hozott a sivatagi verseny.
Két héttel azután, hogy Lewis Hamilton bebiztosította a hetedik világbajnoki címét és egy nagyon izgalmas Török Nagydíjat láthattunk, most sem unatkozhattunk egy percig sem. Habár a kezdeti izgalmak inkább negatívak voltak, hiszen sokkoló balesettel indult a 16. Bahreini Nagydíj.
Hatalmas tülekedés volt a középmezőnyben, amikor többen lendületet vesztettek, a mögöttük érkezők előtt pedig megnyílt a lehetőség az előzésre. Romain Grosjean is így tett volna, azonban amikor átvágott a pálya jobb oldalára, már Kvyat első tengelye ott volt és összeérve pár másodperc alatt a szalagkorlátban kötött ki. Ez azonban horrorisztikus módon történt, és lehetett volna ennél sokkal drámaibb kimenetele is az incidensnek. A közvetítésben mindenki csak azt látta, hogy egy hatalmas robbanást követően nem mutatnak semmit. Az egész mezőny feszülten figyelte a kivetítőket, hátha kaphatunk végre jó híreket. Aztán jött a fellélegzés, hiszen Grosjean már az orvosi autóban ült. Az ezt követő képsorok elképesztően megrázóak voltak.
A lassítások és az információk szerint a francia pilóta 221 km/órás sebességgel csapódott a korlátnak, amely széthasította az autót. Az eleje át is ment rajta, a hátsó fele pedig egyenesen leszakadt, ennek következtében történt a robbanás is. Ekkor már ott volt a segítség, azonban a lángok miatt nem tudtak közel kerülni az autóhoz és csak teltek-múltak a másodpercek, Grosjean pedig bent ült az autóban. Amikor elkezdték oltani a tüzet, már látszódott a pilóta is, aki életét mentve igyekezett kikászálódni. Az orvos segítségével iszonyatos forróságok közül ugrott le a korlátról, hihetetlen sokkos állapotban, szinte még füstölve, cipő nélkül zokniban, hogy aztán végre mindenki fellélegezzen. Összesen 28 másodpercig volt a pokoli tűzben. A glória egyik legnagyobb ellenzője köszönheti életét a biztonsági megoldásnak, amely nélkül most biztosan nem megkönnyebbülve beszélhetnénk erről a futamról.
Több mint másfél óra után ismét kezdetét vehette a száguldás, és végre oda lehetett figyelni arra is, hogy mi történt valójában a piros lámpák kialvása után. Bottas volt az egyik legnagyobb vesztese az indulásnak, ráadásul a stratégiai kártyákat is újraosztották. Újból állórajt következett, újabb esélyek és újabb izgalmak, hogy aztán ismét kicsit mindenki megijedjen, hiszen Lance Stroll fordult fejre az autójával. Akárcsak Grosjean, ő is vigyázhatott jobban, Kvyan autója ismét ott volt, de akárcsak előtte, most is teljesen szabályosan.
A Safety Car periódus újabb fordulat volt a taktikában, amelynek köszönhetően akár három kiállással is számolhattak a csapatok. Kerülték a lágy gumik használatát, hiszen a pálya felülete elképesztően érdes volt, ahogy mondani szokták, gumigyilkos volt. Kicsit állóháborúvá vált a verseny, amiben kisebb harcoknak lehettünk a szemtanúi, beragadó és ismét szenvedő Bottassal, merész Ricciardo előzésekkel, visszaeső Ferrarikkal. Vettel egyenesen kijelentette, hogy az autó vezethetetlen.
Akiket ki kell emelni, az a McLaren két versenyzője, akik gyönyörű szépen haladtak előre egy nagyon masszív pontszerzés felé, holott a 9. és a 15. helyről rajtoltak. Ne felejtsük el, hogy a középmezőnyben hatalmas harc folyik a konstruktőri harmadik helyért, amelyet még akár négy csapat is behúzhat, habár a Ferrarinak nem valószínű, hogy a látottak alapján sok babér terem majd a fennmaradó két futamon.
A kicsit leülepedő kedélyeket aztán Sergio Perez kavarta fel, hiszen a mexikói pilóta motorja technikai hiba miatt három körrel a vége előtt füstölt el. Érthető módon nagyon csalódott volt, így a mezőny a biztonsági autó mögött csorgott be a célba, így Lewis Hamilton ismét egy nagyon meggyőző és kiegyensúlyozott teljesítménnyel húzta be hétvége során a 98. pole pozícióját, valamint a 95. futamgyőzelmét. Ezzel őrületesen nagy előnnyel, áll minden lista élén, hogy hamarosan átlépje a 100-as álomhatárt.
A száguldás ezen a héten folytatódik, ugyanitt ezen a helyszínen, azonban a rövidebb és sokkal gyorsabb vonalvezetésen. Az biztos, a Racing Point csapatát fűti a visszavágás vágya, Hamiltont nagyon nehéz lesz megfogni. A Ferrari drukkerek pedig már becsukott szemmel, összeszorított fogakkal tartsanak ki az idény végéig, reménykedve, hogy Mattia Binotto nem véletlenül nincs ott minden versenyen.
A 2020-as egyéni pontverseny állása
- Lewis Hamilton (Mercedes) 332 pont
- Valtteri Bottas (Mercedes) 201 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 189 pont
- Daniel Ricciardo (Renault) 102 pont
- Sergio Perez (Racing Point) 100 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 98 pont
A 2020-as konstruktőri pontverseny állása
- Mercedes 533 pont
- Red Bull 274 pont
- McLaren 171 pont
- Racing Point 154 pont
- Renault 144 pont
- Ferrari 131 pont