2020. november 30. | 12:48

A dráma mellett izgalmas stratégiai csatát hozott a sivatagi verseny.

Két héttel azután, hogy Lewis Hamilton bebiztosította a hetedik világbajnoki címét és egy nagyon izgalmas Török Nagydíjat láthattunk, most sem unatkozhattunk egy percig sem. Habár a kezdeti izgalmak inkább negatívak voltak, hiszen sokkoló balesettel indult a 16. Bahreini Nagydíj.

Hatalmas tülekedés volt a középmezőnyben, amikor többen lendületet vesztettek, a mögöttük érkezők előtt pedig megnyílt a lehetőség az előzésre. Romain Grosjean is így tett volna, azonban amikor átvágott a pálya jobb oldalára, már Kvyat első tengelye ott volt és összeérve pár másodperc alatt a szalagkorlátban kötött ki. Ez azonban horrorisztikus módon történt, és lehetett volna ennél sokkal drámaibb kimenetele is az incidensnek. A közvetítésben mindenki csak azt látta, hogy egy hatalmas robbanást követően nem mutatnak semmit. Az egész mezőny feszülten figyelte a kivetítőket, hátha kaphatunk végre jó híreket. Aztán jött a fellélegzés, hiszen Grosjean már az orvosi autóban ült. Az ezt követő képsorok elképesztően megrázóak voltak.

A lassítások és az információk szerint a francia pilóta 221 km/órás sebességgel csapódott a korlátnak, amely széthasította az autót. Az eleje át is ment rajta, a hátsó fele pedig egyenesen leszakadt, ennek következtében történt a robbanás is. Ekkor már ott volt a segítség, azonban a lángok miatt nem tudtak közel kerülni az autóhoz és csak teltek-múltak a másodpercek, Grosjean pedig bent ült az autóban. Amikor elkezdték oltani a tüzet, már látszódott a pilóta is, aki életét mentve igyekezett kikászálódni. Az orvos segítségével iszonyatos forróságok közül ugrott le a korlátról, hihetetlen sokkos állapotban, szinte még füstölve, cipő nélkül zokniban, hogy aztán végre mindenki fellélegezzen. Összesen 28 másodpercig volt a pokoli tűzben. A glória egyik legnagyobb ellenzője köszönheti életét a biztonsági megoldásnak, amely nélkül most biztosan nem megkönnyebbülve beszélhetnénk erről a futamról.

Több mint másfél óra után ismét kezdetét vehette a száguldás, és végre oda lehetett figyelni arra is, hogy mi történt valójában a piros lámpák kialvása után. Bottas volt az egyik legnagyobb vesztese az indulásnak, ráadásul a stratégiai kártyákat is újraosztották. Újból állórajt következett, újabb esélyek és újabb izgalmak, hogy aztán ismét kicsit mindenki megijedjen, hiszen Lance Stroll fordult fejre az autójával. Akárcsak Grosjean, ő is vigyázhatott jobban, Kvyan autója ismét ott volt, de akárcsak előtte, most is teljesen szabályosan.

A Safety Car periódus újabb fordulat volt a taktikában, amelynek köszönhetően akár három kiállással is számolhattak a csapatok. Kerülték a lágy gumik használatát, hiszen a pálya felülete elképesztően érdes volt, ahogy mondani szokták, gumigyilkos volt. Kicsit állóháborúvá vált a verseny, amiben kisebb harcoknak lehettünk a szemtanúi, beragadó és ismét szenvedő Bottassal, merész Ricciardo előzésekkel, visszaeső Ferrarikkal. Vettel egyenesen kijelentette, hogy az autó vezethetetlen.

Akiket ki kell emelni, az a McLaren két versenyzője, akik gyönyörű szépen haladtak előre egy nagyon masszív pontszerzés felé, holott a 9. és a 15. helyről rajtoltak. Ne felejtsük el, hogy a középmezőnyben hatalmas harc folyik a konstruktőri harmadik helyért, amelyet még akár négy csapat is behúzhat, habár a Ferrarinak nem valószínű, hogy a látottak alapján sok babér terem majd a fennmaradó két futamon.

A kicsit leülepedő kedélyeket aztán Sergio Perez kavarta fel, hiszen a mexikói pilóta motorja technikai hiba miatt három körrel a vége előtt füstölt el. Érthető módon nagyon csalódott volt, így a mezőny a biztonsági autó mögött csorgott be a célba, így Lewis Hamilton ismét egy nagyon meggyőző és kiegyensúlyozott teljesítménnyel húzta be hétvége során a 98. pole pozícióját, valamint a 95. futamgyőzelmét. Ezzel őrületesen nagy előnnyel, áll minden lista élén, hogy hamarosan átlépje a 100-as álomhatárt.

A száguldás ezen a héten folytatódik, ugyanitt ezen a helyszínen, azonban a rövidebb és sokkal gyorsabb vonalvezetésen. Az biztos, a Racing Point csapatát fűti a visszavágás vágya, Hamiltont nagyon nehéz lesz megfogni. A Ferrari drukkerek pedig már becsukott szemmel, összeszorított fogakkal tartsanak ki az idény végéig, reménykedve, hogy Mattia Binotto nem véletlenül nincs ott minden versenyen. 

 

A 2020-as egyéni pontverseny állása

  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 332 pont
  2. Valtteri Bottas (Mercedes) 201 pont
  3. Max Verstappen (Red Bull) 189 pont
  4. Daniel Ricciardo (Renault) 102 pont
  5. Sergio Perez (Racing Point) 100 pont
  6. Charles Leclerc (Ferrari) 98 pont

A 2020-as konstruktőri pontverseny állása

  1. Mercedes 533 pont
  2. Red Bull 274 pont
  3. McLaren 171 pont
  4. Racing Point 154 pont
  5. Renault 144 pont
  6. Ferrari 131 pont
  • Címkék:
  • F1