Fernando Alonso a 2018-as szezon végén búcsút intett a Száguldó Cirkusznak, de az autóversenyzésnek nem
Alonso az amerikai versennyel nyitja meg a 2019-es szezont és egyben készül az FIA WEC szériára is, ahol a Toyota Gazoo Racing színeiben versenyzik majd, akárcsak Kamui Kobayashi akivel a daytonai 24 órás versenyen is segítik majd egymást. Rajtuk kívül a Wayne Taylor Racing csapatát erősíti még Jordan Taylor, a csapattulajdonos fia és Renger van der Zande is. A WTR pilótái már a csütörtöki edzésen pályára gurulnak a Cadillackel, a verseny rajtjára pedig magyar idő szerint 20 óra 30 perckor kerül sor.
A spanyol pilóta tavaly itt kezdte meg a felkészülést a WEC-re, ekkor indult először hosszútávú versenyzésre tervezett zárt karosszériás autóval. Ennek ellenére a sok technikai hiba mellett is a 38. helyen ért célba, idén viszont nem a tapasztalatszerzés a cél, hanem a győzelem. A tavalyi top csapat tagjaként erre meg is van a reális esélye.
A Formula 1 kétszeres világbajnoka az Indianapolis 500-on, Daytonában és Le Mansban már beleszagolt abba, hogy milyen az élet, az atmoszféra az F1-en kívül. Esetenként hangot is adott annak, hogy nincs igazi küzdelem a király kategóriában, mert minden túl steril, továbbá a közönség számára is unalmas és zárt az a világ, míg a daytonai közvetlenség, a show és a szervezés is kimagasló.
„A Forma-1-ben minden az időmérőről, az első körről, valamint az első kanyarról szól. Itt a kiegyensúlyozottságról, a forgalom kezeléséről, illetve arról, hogy épségben vidd vissza a boxba az autót. Az egész versenyen fókuszálni kell, ami más felkészülést és hozzáállást követel." - Fejtette ki Fernando a különbségeket.
Roppant bizakodó a spanyol az eredményesség tekintetében:
„Tavaly nagyon élveztem ezt a versenyt, a Wayne Taylor Racing elmúlt években nyújtott teljesítményét ismerve pedig tudom, hogy nagyon versenyképes lehet a csapat. Mindig a dobogón álltak, tavaly pedig nyertek is. Határozottan jobb helyzetben vagyok, mint tavaly, amikor az első versenyemet teljesítettem Amerikában sportautókkal, és az első versenyemet zárt karosszériás autóval. Most már jobban fogom élvezni, és hasznosítani tudom az első WEC-szezonomban szerzett tapasztalataimat is. A cél, hogy versenyképesebbek legyünk a pályán, és biztos vagyok benne, hogy a Cadillackel és a Wayne Taylorral ez sikerülni is fog”
MTI