Alonso immár háromszoros világbajnok lett

Közzétéve:
2019-06-17, 12:27

A hétvégén rendezték a Le Mans-i 24 órás viadalt, ahol a 8-as számú Toyota futott be elsőként.

Fernando Alonso Sébastien Buemivel és Nakadzsima Kazukival alkotta a győztes autó csapatát. Kitartó versenyzéssel az utolsó órában álltak az élre, miután a poleból induló Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López trió Toyotája defektet kapott.

A 7-es számú TS050 HYBRID a verseny nagy részében az élen állt. A verseny folyamán 2 perces előnyt építettek, ami egy pillanat alatt vált köddé, amikor a 367. körben López defektet kapott, ezért ki kellett állnia. A boxból kiérve vált világossá a csapat számára, hogy rossz kereket cseréltek ki a guminyomás szenzor hibája miatt, ami rossz abroncsot jelzett hibásnak.

Egy borzasztó lassú kör után vissza evickélt a szerelőkhöz, de ekkor már Alonsóék megelőzték a csapat szinte végig vezető LMP-1-esét, ami végül majdnem 17 másodperc hátránnyal ért be.

A Toyota 8-as autója a célban

Ezzel a sikerrel a Toyota Gazoo Racing és Alonsóék nemcsak a Le Mans-i megmérettetést húzták be, hanem a WEC 2018-19-es szezonjának világbajnoki címét is. Ezenfelül a 7-es autó beállította a leggyorsabb versenyben futott kört 3 perc 17,297 másodperccel.

Valamint Nakadzsima Kazuki lett az első japán származású bajnok az Endurance Világbajnokság történetében. Továbbá Alonso a második versenyző, aki két különböző szériában is világbajnok tudott lenni.

"Elképesztő érzés második alkalommal Le Manst nyerni, bár nem számítottunk rá. Nem volt meg a tempónk. Azonban nagy szerencsénk volt, ez pedig hatalmas tényező az autósportban. A 7-es autó megérdemelte volna a győzelmet. Elsődleges célunk a világbajnokság megnyerése volt és ez sikerült is, erre nagyon büszke vagyok" - mondta Fernando Alonso.

A 2019-es Le Mans-i 24 órás dobogósai

A spanyol 2005-ben és 2006-ban lett az F1 világbajnoka, majd több sikertelen év után a 2018-as szezon végén ott hagyta a Száguldó Cirkuszt. A WEC-be a Tripla Korona megszerzése miatt érkezett, Le Mans-t már tavaly is megnyerte, idén viszont a szezon végén is felállhat a dobogó tetejére.

Januárban behúzta a daytonai 24 órást, majd a McLarennel nekivágott az Indianapolisi 500-asnak, ahol csúnyán leszerepelt, összetörte az autót a teszten. A csapat nem tudta 100%-osan helyrehozni a 66-os számú autót, így még a versenyen elindulni sem tudott. 2017-ben egyszer már rajthoz állt az Indy 500-on, akkor megadta magát a Honda-motor.

A Toyota Gazoo Racing LMP-1-ei Le Mans-ban

Már csak ez a verseny hiányzik a Tripla Korona elhódításához, ami eddig csak Graham Hillnek sikerült.

Fernando Alonso állítólag júliusban elárulja, hogy mihez is fog kezdeni a következő szezonban. A tervei között a WRC és a Dakar is szerepel, kíváncsian várom hol folytatja a spanyol klasszis.

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Új Corolla ütközik a régivel. Túlélted volna?
2017. május 19.
Az autók biztonságtechnikai szempontból is forradalmi fejlődéseken mentek keresztül. De vajon egy új autóban nagyobb az esély a túlélésre?
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak