A hétvégén rendezték a Le Mans-i 24 órás viadalt, ahol a 8-as számú Toyota futott be elsőként.
Fernando Alonso Sébastien Buemivel és Nakadzsima Kazukival alkotta a győztes autó csapatát. Kitartó versenyzéssel az utolsó órában álltak az élre, miután a poleból induló Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López trió Toyotája defektet kapott.
A 7-es számú TS050 HYBRID a verseny nagy részében az élen állt. A verseny folyamán 2 perces előnyt építettek, ami egy pillanat alatt vált köddé, amikor a 367. körben López defektet kapott, ezért ki kellett állnia. A boxból kiérve vált világossá a csapat számára, hogy rossz kereket cseréltek ki a guminyomás szenzor hibája miatt, ami rossz abroncsot jelzett hibásnak.
Egy borzasztó lassú kör után vissza evickélt a szerelőkhöz, de ekkor már Alonsóék megelőzték a csapat szinte végig vezető LMP-1-esét, ami végül majdnem 17 másodperc hátránnyal ért be.
Ezzel a sikerrel a Toyota Gazoo Racing és Alonsóék nemcsak a Le Mans-i megmérettetést húzták be, hanem a WEC 2018-19-es szezonjának világbajnoki címét is. Ezenfelül a 7-es autó beállította a leggyorsabb versenyben futott kört 3 perc 17,297 másodperccel.
Valamint Nakadzsima Kazuki lett az első japán származású bajnok az Endurance Világbajnokság történetében. Továbbá Alonso a második versenyző, aki két különböző szériában is világbajnok tudott lenni.
"Elképesztő érzés második alkalommal Le Manst nyerni, bár nem számítottunk rá. Nem volt meg a tempónk. Azonban nagy szerencsénk volt, ez pedig hatalmas tényező az autósportban. A 7-es autó megérdemelte volna a győzelmet. Elsődleges célunk a világbajnokság megnyerése volt és ez sikerült is, erre nagyon büszke vagyok" - mondta Fernando Alonso.
A spanyol 2005-ben és 2006-ban lett az F1 világbajnoka, majd több sikertelen év után a 2018-as szezon végén ott hagyta a Száguldó Cirkuszt. A WEC-be a Tripla Korona megszerzése miatt érkezett, Le Mans-t már tavaly is megnyerte, idén viszont a szezon végén is felállhat a dobogó tetejére.
Januárban behúzta a daytonai 24 órást, majd a McLarennel nekivágott az Indianapolisi 500-asnak, ahol csúnyán leszerepelt, összetörte az autót a teszten. A csapat nem tudta 100%-osan helyrehozni a 66-os számú autót, így még a versenyen elindulni sem tudott. 2017-ben egyszer már rajthoz állt az Indy 500-on, akkor megadta magát a Honda-motor.
Már csak ez a verseny hiányzik a Tripla Korona elhódításához, ami eddig csak Graham Hillnek sikerült.
Fernando Alonso állítólag júliusban elárulja, hogy mihez is fog kezdeni a következő szezonban. A tervei között a WRC és a Dakar is szerepel, kíváncsian várom hol folytatja a spanyol klasszis.