Az egyik csapat szponzoraként száll be a TikTok a NASCAR-ba

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-09-29, 13:13

A NASCAR-nak kellenek a nézők, a TikTok-nak pedig a megbízhatóság. Jó lehet az új irány az amerikai sportág számára?

A TikTok kínai videómegosztó applikáció most először száll be szponzorként ilyen értelemben bármilyen sportágba. Most a NASCAR egyik alsóbb kategóriájának versenyzőjét, a 20 esztendős Ryan Vargas pilótát fogják támogatni. Az Xfinity Series egy a sportágat népszerűsítő, a fiatalokat segítő ágazata az oválpályák legendás versenysorozatának. A fiatalember már most több mint 45 ezer követővel rendelkezik a közösségi oldalon. A Chevrolet Camaro egyébként egészen egyedi külsőt kapott ebből fakadóan.

Ryan Vargas NASCAR versenyző autója a TikTok festéssel, elölről és hátulról, féloldalról

A NASCAR 2005 óta folyamatosan veszíti a nézőket Amerikában. Azóta többször is megpróbáltak tenni ez ellen, azonban nem sok sikerrel. A közelmúltban viszont egy új irány kezd megjelenni ebben a sportágban, aminek keretein belül először a rasszizmus visszaszorítása mellett döntve, betiltották a konföderációs zászlókat is. Ehhez nyilván az is kellett, hogy a Bubba Wallace botrány nagyon nagyot üssön.

Most talán valami változás kezdetét vette, azonban nem csak a NASCAR-nak, a TikTok-nak is szüksége van arra, hogy egy kicsit formálja a róla kialakított képet. Utóbbiról tudni kell, hogy egy elképesztően dinamikusan fejlődő közösségi platform, amely alapja a videók megosztása. A kínai applikáció 2017-ben kezdett hatalmas növekedésbe, hogy mára a világ nyolcadik legnagyobb közösségi platformja legyen, egészen pontosan 800 millió aktív felhasználóval. Trump amerikai elnök viszont nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva be akarja tiltani úgy, ahogy korábban ezt már India is tette.

Ryan Vargas NASCAR versenyző az autója mellett egy verseny után

Ez az együttműködés tehát mindkét félnek jót tenne, hiszen a TikTok meg akarja győzni az embereket a megbízhatóságáról, és egyre több idősebb felhasználót is szeretne szerezni, a NASCAR pedig szeretne minél több fiatal nézőt és leendő, potenciális rajongót bevonzani. A fiatal versenyző pedig még akár a csúcskategóriába is eljuthat a következő években. A nagy kérdés inkább az, hogy mi van akkor, ha mégis sikerül betiltani és a legendás versenyeken nem lehet akár még csak szponzori szinten sem.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt.
1950 Nash Ambassador Airflyte zöld
2019. február 20.
A II. világháborút követően az amerikai gyártók nem tudták eladni autóikat. A problémát végül a Nash oldotta meg: 3 olyan modellel állt elő, amik bármely rajzfilmben megállnák a helyüket!

További hírek