A kaliforniai autógyártó élénken érdeklődik az elektromos off-road sorozat iránt.
Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Extreme-E off-road versenysorozat képviselőivel a Fisker, mely a széria 2021-es első idényében gyári csapatként állna rajthoz. A Formula-E ötletét is jegyző Alejandro Agag által megálmodott bajnokság a tervek szerint jövő év januárjában indul Szenegálban.
„A világ legfenntarthatóbb versenysorozata tökéletes porondot biztosít a Fisker számára, hogy bemutassa a vadonatúj Ocean SUV-t. A terepen zajló bajnokság futamain kiválóan lehet tesztelni az autók teherbíróképességét” - áll Alejandro Agag közleményében.
Nos, amennyiben a Fisker valóban rajthoz áll az Extreme-E sorozatban, úgy azt biztosan nem az Ocean SUV-val teszi. Minden csapat egy Odyssey 21 elnevezésű, off-road terepjáró alapjára épített autóval vág neki a viadalnak. A versenygépeket egy Spark nevű francia cég gyártotta, az elektromos akkumulátorokat pedig a Williams Forma-1-es csapata biztosítja a projekthez. Az off-road versenysorozatban induló csapatok saját hajtóegységüket használják majd, valamint alkalmazhatnak olyan karosszériaelemeket, melyek a közúti járműveikben is megtalálhatók.
Henrik Fisker cégalapító azt sem zárja ki, hogy vállalata az elektromos off-road versenysorozat támogatójaként jelenjen meg.
„Alejandro a Formula-E elindításával behozta az elektromos autóversenyzést a köztudatba. Vállalatunk teljes mértékben támogatja törekvéseit, melyek alapvetően megváltoztatják a terepen zajló versenyzést, ezzel egyidejűleg pedig felhívják a figyelmet a klímaváltozás veszélyeire. Az Extreme-E és a Fisker küldetése és értékrendje ebben a tekintetben teljesen megegyezik” - tette hozzá Fisker.